مدیران استخرها از بکارگیری افراد یا مربیان با خالکوبی پرهیز کنند.

استخر درمانی فقط در  استخرهایی باشرایط خاص مجاز استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی معاون توسعه امور ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: سرمایه گذاری در ورزش به ایجاد روحیه و ارتقا سلامت و نشاط جامعه کمک می کنند در حالیکه می‌توانستیم به جای ورزش دربخش مسکن و یا جایی دیگر سرمایه گزاری کنید و بهره مندی مادی می‌گرفتید که این برای شما پاداش اخروی را خواهد داشت.

هوشنگ ولی پور ادامه داد: ورزش کار کردهای مختلفی دارد که علاوه بر ایجاد اشتغال سالم و پایدار امروزه توریسم را هم به مشهد کشانده و هر کسی که برای زیارت امام رضا (ع) به مشهد مقدس می آید از امکانات آبی این شهر استفاده می کند که این خود کمک بزرگی به رشد اقتصاد کلان شهر مذهبی مشهد می کند.

 رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی خراسان رضوی با اشاره به اینکه هدف ایجاد امنیت و سلامتی در استخرهای مشهد مقدس است و منظور از تشکیل این جلسه آگاهی به مدیران استخرها در رابطه با ایجاد آرامش و تفریح سالم در بین آحاد مراجعه کنندگان است گفت: هر استخری باید در درجه اول مجوز کسب داشته باشد و از لحاظ بهداشتی و تردد تمام قوانین مربوط را رعایت کند.

سرهنگ منصورزاده از مدیران استخرها خواست از به اشتغال گیری افراد یا مربیان با خالکوبی دوری کنند و مسایل ایمنی در استخرها از جمله برق اضطراری و اطفا حریق رعایت شود.

وی در پایان از مدیران استخرها خواست از ورود قرص‌های انرژی زا به محل استخرها جلوگیری کنند و با کسانی که خلاف این رفتار می کنند بر خورد قانونی شود.

 مشاور اجرایی و نماینده تام الاختیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس با اشاره به هفته دیابت و شیوع سریع دیابت این بیماری خاموش و خطرناک در جهان گفت: امروزه عامل بیماری‌های بی‌نظیر دیابتی قطع عضو، قلبی و عروقی و همچنین کوری دیابت است.

احتشامی فرادامه داد: این بیماری با تحرک در ورزش به ویژه ورزشهای آبی کاملا قابل کنترل است و این افراد و بیماران نیاز به استخرهای سالم و پاک دارند بنابراین مدیران باید برای ورود افراد به استخر حساسیت داشته باشند و از ورود افراد دارای بیماری‌های پوستی یا قارچی ممانعت به عمل آورند.

احتشام زاده گفت: باید نظارت ویژه و کنترل ویژه روی مجموعه های آبی که آحاد مردم از آن استفاده می کنند داشته باشید تا ان شاالله محیط امن وسالمی را برای تفریح و سلامت داشته باشیم.

 رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان بیان کرد: با تعاملی که توسط این هیئت و هیئت‌های نجات غریق و شنا استان انجام شده کلاسهای آموزشی برگزار خواهیم کرد که معرفی افراد توسط مدیران مجموعه های آبی الزام و به نفع مجموعه است.

سید رضا گلدوزیان ادامه داد: اگر بهداشت و قوانین را در مجموعه ها رعایت نکنیم و مجوز لازم را نداشته باشیم در حق مردم اجحاف کرده ایم زیرا ایجاد سلامت در جامعه از وظایف ما است.

وی با اشاره به اینکه آب درمانی با استخرها فرق می‌کند، گفت: هیچ فیزیوتراپی حق درمان در استخر معمولی را ندارد و برای این کار باید مجوز قانونی داشته باشد چرا که شرایط استخر درمانی با استخر عادی کاملا متفاوت است.

گلدوزیان در ادامه خاطرنشان کرد: براساس بخشنامه وزارت ورزش و جوانان و اداره کل ورزش و جوانان استان مدیران مجموعه های آبی موظف به رعایت تمامی قوانین هستند و درآینده تیم بازرسی به این اماکن جهت بررسی وضعیت اعزام خواهدشد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ت
برچسب ها: استخر ، خالکوبی ، مربیان ، شنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.