یاسوج ؛

اختصاص 440میلیاردریال به بهسازی راه ارتباطی تاسیسات نفتی گچساران

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت:440 میلیارد ریال به بهسازی راه ارتباطی تاسیسات نفتی جاده گچساران به باباکلان و بی بی حکیمه اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، امین محمدی افزود: با پیگیری هایی که از سوی این شرکت صورت گرفته محور مذکور با اعتبار 440 میلیارد ریال بهسازی می شود.

وی بیان کرد: پروژه بهسازی محورهای مواصلاتی موجود از سوی مدیریت نظارت بر طرح های عمرانی مناطق نفت خیز جنوب، در دستور کار قرار گرفته و تصمیم گیری در مورد نحوه اجرای آن با هماهنگی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویر احمد اتخاذ شده است.

محمدی ابراز کرد: کار طراحی و برآورد هزینه مسیرهای عملیاتی ذکرشده با هماهنگی مسوولان وزارت راه و مدیران کل راه و شهرسازی استان های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و مدیریت نظارت بر طرح های عمرانی مناطق نفت خیز انجام شده و به قید فوریت، به مدیریت نظارت بر طرح های عمرانی مناطق نفت خیز جنوب به عنوان نماینده وزارت نفت ابلاغ شده است.

محمدی اظهار داشت: اعتبار مصوب این طرح همزمان و متناسب با پرداخت های وزارت راه و شهرسازی طی چهار سال متوالی و به نسبت مساوی برای هر سال ، از طریق وزارت نفت تامین می شود.

وی گفت: محور باباکلان به بی بی حکیمه به طول تقریبی 85 کیلومتر اولویت نخست اجرایی این طرح در سال جاری خواهد بود.

محمدی جاده های مواصلاتی در حوزه شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران را به عنوان محورهای اختصاصی شرکت نفت معرفی کرد و افزود: این جاده ها دسترسی به تأسیسات نفت و گاز در سطح چهار استان کهگیلویه و بویراحمد،خوزستان، بوشهر و فارس را ممکن می کنند و در عین حال به دلیل نبود مسیر جایگزین در این مناطق، از گذشته تاکنون از سوی عموم نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: استاندارد نبودن جاده اصلی، ترافیک سنگین ، وجود خطوط لوله در کناره های جاده، عرض بسیار کم جاده و پیچ های خطرناک و دره های عمیق موجب شده، که متاسفانه هر سال شاهد آمار بالایی از تصادفات به ویژه در ایام تعطیلات نوروز باشیم .

شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت های بزرگ بهره بردار نفت و گاز مناطق نفت خیز جنوب است که در گستره چهار استان کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، فارس و بوشهر فعالیت عملیاتی دارد و قرار گرفتن تلمبه خانه عظیم نفت گوره و چند راهه بزرگ نفت خام صادراتی ایران در نزدیکی بندر گناوه، این شرکت را به یکی از قطب های مهم تولید و صدور نفت خام تبدیل کرده است .

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.