باید در پساتحریم مراقبت کنیم تا سرمان مجددا کلاه نرود. باید دقت شود که 60 درصد منابع اختصاص یافته به خودروسازان به قطعه‌سازان پرداخت شود.

درپسا تحریم مراقب باشیم مجدد سرمان کلاه نرود/سهم تسهیلات قطعه سازان فراموش نشودبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز دهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو با حضور رحمانی رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس و اسفهبدی معاون وزیر صنعت در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.

در این نمایشگاه‌ها 414 شرکت ایرانی و 496 شرکت خارجی از 20 کشور جهان شامل آلمان، اتریش، اسپانیا، استرالیا، انگلیس، امارات متحده عربی، ایتالیا، بلژیک، بنگلادش، تایوان، تایلند، ترکیه، ژاپن ، دانمارک، فرانسه، چین، هند، هلند و کره جنوبی در فضای نمایشگاهی به وسعت بیش از 35 هزار و 800 مترمربع آخرین محصولات دستاوردهای خود را در زمینه قطعات یدکی خودروهای سواری و سنگین، خدمات پس از فروش، ماشین‌آلات تولید قطعات، مجموعه‌های تزئینی خودرو، خدمات کارگاهی و لوازم کارگاهی خودرو، خدمات فنی و مهندسی خودرو، تعمیر و نگهداری، به معرض نمایش می‌گذارند.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی در حاشیه این نمایشگاه گفت: باید دقت شود که 60 درصد منابع اختصاص یافته به خودروسازان به قطعه‌سازان پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه قطعه‌سازی ایران در حد قطعه‌سازهای دنیا است گفت: در شرایط جدید باید خودروسازان همت مضاعف بکنند.

وی با اشاره به سفر هیأت‌های خارجی به ایران گفت: بسیاری از این هیأت‌ها برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اعلام آمادگی کردند اما بسیاری از آنها نیز برای سنجش بازار ایران سفر می‌کنند.

وی ادامه داد: باید از شرکای قبلی که در سال‌های گذشته با آنها با مشکل مواجه شدیم در شرایط جدید غرامت بگیریم و می‌توان با خودروسازهای مطرح دنیا شرکت‌های مشترک تشکیل داد و خودروسازان ما باید در شرایط جدید بازارهای صادراتی را مورد توجه قرار دهند.

وی ادامه داد: باید در پساتحریم مراقبت کنیم تا سرمان مجددا کلاه نرود.

وی همچنین در بازدید از نمایشگاه ایران متافو با اشاره به رشد بالای چشمگیر شرکت‌‎های خارجی در این نمایشگاه گفت: کشورمان در تولید فولاد مزیت و پتانسیل بالایی دارد و در گذشته به خاطر برخی مشکلات حلقه‌های مفقوده‌ای در این صنعت ایجاد شد که امیدواریم با تلاش این مشکلات رفع شود.

وی تأکید کرد: باید به سمت صنعتی شدن حرکت کنیم و در سند چشم‌انداز تولید 55 میلیون تن فولاد دیده شده است.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که سرانه مصرف در کشور ما پایین است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی متالوژی، فولاد، صنایع معدنی، آهنگری و ماشین‌کاری، قالب‌سازی و ریخته‌گری صبح امروز با 217 شرکت ایرانی و 95 شرکت خارجی از 17 کشور شامل آلمان، استرالیا، اسپانیا، انگلستان، امارت متحده عربی و ... در فضایی به متراژ بیش از 20 هزار مترمربع آغاز به کار کرد که در این نمایشگاه جدیدترین محصولات و کالاها در زمینه انواع آهن، فولاد، صنایع معدنی و محصولات و ماشین‌آلات فولاد و آلومینیوم، مس و روی و کوره‌های صنعتی و ریخته‌گری عرضه می‌شود.

این نمایشگاه به مدت چهار روز تا پنج‌شنبه 28 آبان ماه از ساعت 9 صبح لغایت 5 بعد از ظهر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، نمایشگاه ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۵ آبان ۱۳۹۴
قطعه سازان باید خودرا از استعمار خودرو سازان داخلی خارج سازند و سهمی از واردات خودرو با تعرفه کمتر را در مقابل صادرات قطعه در بازار جهانی از آن خود کنند
آخرین اخبار