نباید بین تحقیقات کاربردی و بنیادی فاصله بیاندازیم

رئیس پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران گفت: بین تحقیقات کاربردی وبنیادی نباید فاصله‌ای بیاندازیم .

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوانمحمود کمره‌ای رئیس پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران در مراسم رونمایی از روبات انسان نمای ملی سورنا 3 که صبح امروز در دانشکده مهندسی مکانیک پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران برگزار شد گفت: پروژه روبات انسان نمای ملی سورنا 1و 2 با حمایت انجمن NGO آماده شد ولی پروژه  روبات انسان نمای ملی سورنا 3 با حمایت سازمان گسترش صنایع علمی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طراحی و آماده شد. همچنین سورنای نسل 4 طراحی آن آماده است و با حمایت و همکاری عزیزان این پروژه‌ نیز عملی می‌شود. 

وی در ادامه افزود: این پروژه نزدیک 4 سال از دی ماه سال 90 و با همکاری تعداد زیادی از محققین آماده شد و خوشبختانه این روبات برای دانشگاه تهران افتخار است. 

کمره‌ای با اشاره به تحقیقات کاربردی و بنیادی که بین آنها فاصله انداخته می‌شود تصریح کرد: بعضی از محققین بین تحقیقات کاربردی و بنیادی فاصله قائل می‌شوند که این کار درستی نیست آمارهایی در دانشگاه وجود دارد که محققینی که اهل تحقیق هستند در هر دو زمینه کاربردی و بنیادی آماده همکاری هستند . 

وی تاکید کرد: بنابراین درخواستی که می‌شود این است که همه تحقیقات چه کاربردی و چه بنیادی مانند سابق مورد حمایت قرار گیرد و بین آنها فاصله‌ای انداخته نشود زیرا مهمترین سرمایه گذاری در زمینه پژوهش و تحقیق است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

 
انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار