بايد در پساتحريم مراقبت کنيم تا سرمان مجددا کلاه نرود. بايد دقت شود که 60 درصد منابع اختصاص يافته به خودروسازان به قطعه‌سازان پرداخت شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ،  صبح امروز دهمين نمايشگاه بين‌المللي قطعات، لوازم و مجموعه‌هاي خودرو با حضور رحماني رئيس کميسيون صنعت و معدن مجلس و اسفهبدي معاون وزير صنعت در محل نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران آغاز به کار کرد.

در اين نمايشگاه‌ها 414 شرکت ايراني و 496 شرکت خارجي از 20 کشور جهان شامل آلمان، اتريش، اسپانيا، استراليا، انگليس، امارات متحده عربي، ايتاليا، بلژيک، بنگلادش، تايوان، تايلند، ترکيه، ژاپن ، دانمارک، فرانسه، چين، هند، هلند و کره جنوبي در فضاي نمايشگاهي به وسعت بيش از 35 هزار و 800 مترمربع آخرين محصولات دستاوردهاي خود را در زمينه قطعات يدکي خودروهاي سواري و سنگين، خدمات پس از فروش، ماشين‌آلات توليد قطعات، مجموعه‌هاي تزئيني خودرو، خدمات کارگاهي و لوازم کارگاهي خودرو، خدمات فني و مهندسي خودرو، تعمير و نگهداري، به معرض نمايش مي‌گذارند.

رئيس کميسيون صنعت و معدن مجلس شوراي اسلامي در حاشيه اين نمايشگاه گفت: بايد دقت شود که 60 درصد منابع اختصاص يافته به خودروسازان به قطعه‌سازان پرداخت شود.

وي با اشاره به اينکه قطعه‌سازي ايران در حد قطعه‌سازهاي دنيا است گفت: در شرايط جديد بايد خودروسازان همت مضاعف بکنند.

وي با اشاره به سفر هيأت‌هاي خارجي به ايران گفت: بسياري از اين هيأت‌ها براي سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي مختلف اعلام آمادگي کردند اما بسياري از آنها نيز براي سنجش بازار ايران سفر مي‌کنند.

وي ادامه داد: بايد از شرکاي قبلي که در سال‌هاي گذشته با آنها با مشکل مواجه شديم در شرايط جديد غرامت بگيريم و مي‌توان با خودروسازهاي مطرح دنيا شرکت‌هاي مشترک تشکيل داد و خودروسازان ما بايد در شرايط جديد بازارهاي صادراتي را مورد توجه قرار دهند.

وي ادامه داد: بايد در پساتحريم مراقبت کنيم تا سرمان مجددا کلاه نرود.

وي همچنين در بازديد از نمايشگاه ايران متافو با اشاره به رشد بالاي چشمگير شرکت‌‎هاي خارجي در اين نمايشگاه گفت: کشورمان در توليد فولاد مزيت و پتانسيل بالايي دارد و در گذشته به خاطر برخي مشکلات حلقه‌هاي مفقوده‌اي در اين صنعت ايجاد شد که اميدواريم با تلاش اين مشکلات رفع شود.

وي تأکيد کرد: بايد به سمت صنعتي شدن حرکت کنيم و در سند چشم‌انداز توليد 55 ميليون تن فولاد ديده شده است.

وي به اين نکته نيز اشاره کرد که سرانه مصرف در کشور ما پايين است.

دوازدهمين نمايشگاه بين‌المللي متالوژي، فولاد، صنايع معدني، آهنگري و ماشين‌کاري، قالب‌سازي و ريخته‌گري صبح امروز با 217 شرکت ايراني و 95 شرکت خارجي از 17 کشور شامل آلمان، استراليا، اسپانيا، انگلستان، امارت متحده عربي و ... در فضايي به متراژ بيش از 20 هزار مترمربع آغاز به کار کرد که در اين نمايشگاه جديدترين محصولات و کالاها در زمينه انواع آهن، فولاد، صنايع معدني و محصولات و ماشين‌آلات فولاد و آلومينيوم، مس و روي و کوره‌هاي صنعتي و ريخته‌گري عرضه مي‌شود.
اين نمايشگاه به مدت چهار روز تا پنج‌شنبه 28 آبان ماه از ساعت 9 صبح لغايت 5 بعد از ظهر در محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي برگزار مي‌شود.

منبع:صبحانه
انتهای پیام/ 


برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار