مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: اندیشه و خردورزی در رفتار و کردار ، مهمترین اصول مورد تاکید و سفارش ادیان الهی است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان "محمود خدمتی" به مناسبت روز کتابخوانی افزود: با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و تفکر، ویژه برنامه های نکوداشت هفته کتاب و کتابخوانی، با همکاری سازمانهای مردم نهاد، فعالان فرهنگی- اجتماعی و هیئت های مذهبی در مدارس این شهرستان برگزار می شود.

وی تصریح کرد: نواختن زنگ کتاب ، نذر و اهداء کتاب به کتابخانه مدارس توسط هیئت های مذهبی و فعالان فرهنگی - هنری کاشان ، نشست "دیدار با یار مهربان" با مشارکت انجمن نویسندگان کودک و نوجوان از جمله این برنامه ها در روز نخست هفته کتاب است.

به گفته وی، تجهیز و گشایش کتابخانه مدارس نوساز و کتابخانه دبیرستان ماندگار امام خمینی، قصه خوانی، آغاز طرح "نشر آثار فرهنگیان و دانش آموزان" به صورت اقساطی و تخفیف ویژه از دیگر برنامه های بزرگداشت هفته کتاب است.

وی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ مطالعه در مدارس اظهار داشت: جشن بزرگ کتاب خوانی و قصه گویی دانش آموزان در تالار فرهنگ، جشنواره قصه گویی مربیان پیش دبستانی، جشنواره یار مهربان و نمایشگاه آثار دانش آموزان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از جمله برنامه هایی است که در این هفته برگزار خواهد شد.

وی گفت: تقدیر از فعالان کتابخوانی، فرهنگیان و دانش آموزان مولف، برپایی نمایشگاه کتاب، بازدید از نمایشگاه کتاب مراکز نشر کاشان، تعویض کاغذ باطله با کتاب، سخنرانی ناشران، مولفان و کتابفروشان در مدارس، عضویت رایگان و بازدید از کتابخانه های عمومی شهرنیز در این هفته برگزار می شود.

خدمتی افزود: جرای سرود همگانی کتاب، برگزاری مسابقات کتابخوانی، جذب و مشارکت خیرین برای توسعه فرهنگ مطالعه، برگزاری اردوهای کتابخوانی" بهترین همسفر" ویژه دانش آموزان همراه با اولیاآنها، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب و برپایی ایستگاه های مطالعه از دیگر برنامه های هفته کتاب در مدارس شهرستان کاشان است.

مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: این برنامه ها با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،نهاد کتابخانه های عمومی، انتشارات مرسل، موسسه ساربوک ، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و هیئت های مذهبی با هدف ارتقاي سطح فرهنگي جامعه و تشويق دانش آموزان به مطالعه مکتوب در مدارس کاشان برگزار می شود.  

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.