نائب رئیس اتحادیه باغداران تصریح کرد: واردات میوه به سبب سوغاتی همراه خود تهدید کننده باغات و به خطر انداختن سلامت مردم است.

مجتبی شادلو نائب رئیس اتحادیه باغداران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص واردات میوه‌های قاچاق اظهار داشت: ورود میوه‌های آلوده به کشور به صورت قاچاق تهدید جدیدی برای سلامت مردم و زیان باغداران است و همواره وزارت جهاد کشاورزی و دستگاه‌های مربوطه باید با تشدید نظارت بر مبادی ورودی محصولات کشاورزی روزنه واردات را مسدود کند.

وی افزود: دستگاه‌های نظارتی و بازرسی کشور به راحتی می‌توانند این موضوع را ریشه یابی کنند زیرا قاچاق محصول برای کشور هیچ مزیتی نداشته و تنها موجب شده که حمایت از تولیدات داخل محقق نشود.

شادلو در ادامه گفت: با توجه وضعیت مطلوب میوه در کشور نیاز به واردات آن نخواهیم داشت زیرا واردات میوه به سبب سوغاتی همراه خود تهدید کننده باغات از نظر ورود احتمالی افت‌ها و آلودگی ها است.

نائب رئیس اتحادیه باغداران اظهار کرد: تجربه تلخ واردات میوه در زمینه افت وارداتی مگس مدیترانه‌ای یکی از معضلات باغات کشور است که از لحاظ اقتصادی می‌تواند ضررهای بسیاری را به کشاورزان وارد کند و از طرفی با حاد شدت آفات کشور مبارزه با آن به یک چالش اساسی در کشور تبدیل می‌شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
برچسب ها: واردات ، میوه ، قاچاق ، سوغات ، ضرر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار