طی دو سال اخیر یک میلیارد ریال اعتبار برای تعمیر، مرمت و بهسازی مقبره دهقان سامانی در استان چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگريی استان چهارمحال و بختیاری در این باره گفت: سال گذشته 700 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی برای تعمیر، مرمت و بهسازی مقبره دهقان سامانی اختصاص یافت که اقداماتی از قبیل اجرای نرده حفاظتی، سیستم روشنایی اثر، مرمت و ایزوله نمودن آرامگاه، بند کشی و دوغاب ریزی کف فرش، اصلاح طرح و ایزولاسیون سردرب ورودی و اصلاح محوطه و پله های ورودی انجام شد.

بهمن عسگری افزود: امسال هم 300 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی برای تکمیل و بهسازی زیرساخت های پروژه مذکور تخصیص داده شد که این عملیات شامل تکمیل محوطه سازی، راه دسترسی و ایجاد فضای سبز می باشد.

وی اضافه کرد:پس از پایان عملیات اجرایی مقبره دهقان سامانی، واگذاری مجموعه به بخش خصوصی نیز در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

میرزا ابوالفتح خان دهقان سامانی ملقّب به «سیف الشعراء» و متخلّص به «دهقان»، متولد شهر سامان از توابع استان چهار محال و بختیاری است. مقبره وی در شهرستان سامان و فاصله 25 کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.