شیراز؛

برگزاری نخستین جشنواره بین المللی فیلم سبز

معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست در شیراز گفت: جشنواره بین المللی فیلم سبز سال آینده برگزار خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ وی در دیدار با مسوولان قضایی فارس اظهار کرد: محیط زیست امروز مسئله ای است که تمام جهان مردم یک کشور را با آن می شناسند و کارآمدی دولت ها نیز معیاری همچون توجه به محیط زیست و حیات وحش دارد به خصوص در کشور ما که نظامی مبتنی بر مردم سالاری دینی است باید به این گونه موارد توجه ویژه داشت.

رئیس سازمان محیط زیست افزود: ۱۱۵ محیط بان در کشور شهید شده اند که ۲۲ تن از آن ها از فارس هستند چرا که در گذشته شاهد درگیری های فراوان در این حوزه بودیم.

ابتکار بیان کرد: یکی از فعالیت ها در دولت یازدهم  تقویت روحیه آموزش و فرهنگ در اجتماع است که قدم های مثبتی در این حوزه برداشته شده است.

وی با بیان اینکه هماهنگی ها مناسبی با وزارتخانه‌های مختلف شده، گفت: برگزاری جشنواره بین المللی فیلم سبز از جمله فعالیت های فرهنگی بسیار مناسب در حوزه محیط زیست است که سال آینده اولین دوره آن برگزار خواهد شد.
رئیس سازمان محیط زیست ادامه داد: هماهنگی های لازم با وزارت آموزش و پرورش و ورزش و جوان انجام شده و امروز فدراسیون های مختلف ورزشی لوگوهای خود را از نمونه های حیات وحش انتخاب می کنند.

وی ابراز امیدواری کرد تا پایان مجلس در این دوره برخی از این طرح ها به سرانجام رسیده تا محیط به سامان برسد.

ابتکار عنوان کرد: جرایم زیست محیطی در بخش قاچاق حیات وحش رتبه چهارم دنیا را دارد که طی دو سال گذشته دستگاه قضایی همکاری ویژه ای در این خصوص با محیط زیست داشته است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۱ درصد کشور منطقه حفاظت شده است که بر اساس هدف گذاری های بین المللی باید به ۱۶ درصد افزایش یابد و از لحاظ کیفی بحث هوشمندسازی پایش در حال انجام است تا بتوانیم با کنترل بیشتر فضا را برای متخلفین کمتری کنیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.