تنها خوابیدن کودک در اتاق خوابش به دلیل ترس، یکی از مواردِ گلایه والدین است.

امین حق وردی روانشناس عمومی در گفتگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: تنها خوابیدن کودک در اتاق خود یکی از دغدغه‌های والدین بوده که گاهی باعث مقایسه کودک با همسالان خود و گله مندی آنان شده که با دعوا، تنبیه، واکنش پدر و مادر همراه شده که اولین توصیه این است که هرگز با کودک چنین رفتاری نداشته باشیم.


وی در ادامه تصریح کرد: برای خواباندن کودک دراتاق خود هرگز عجله به خرج نداده چون عادت شدن این رفتار برای کودک نیازمند گذشت زمان بوده و فشار و زورگویی هرگز به نتیجه نرسیده و والدین باید در این روند صبر، حوصله و آرامش پیشه کنند.

حق وردی با بیان تشویق و حوصله برای به نتیجه رسیدن این کار اضافه کرد: حتما با کودک هنگام خواب با اتاقش رفته و کنار او نشسته، حرف زده، قصه گفته تا ترس تنها خوابیدن در او از بین برود و حتی اگر در طول شب چندین بار از اتاقش خارج شد نیز بازهم با حوصله و آرامش او را به اتاق خودش برگردانید.

این روانشناس در پایان افزود: هرگز کودک را در اتاقش تنبیه و دعوا نکرده تا خاطره بدی از آن جا برایش ایجاد نشود بلکه سعی کنید اتاق را تزئین و محلی برای دادن هدیه به او کنید تا خاطره و حس خوبی از آنجا برایش ایجاد شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار