منصور هادی به همراه شماری از وزرایش وارد عدن شد

رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن به همراه شماری از وزرای کابینه‌اش وارد شهر عدن شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری به نقل از خبرنگار خود اعلام کرد: عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور (مستعفی و فراری) یمن، به همراه شماری از وزیران کابینه وارد شهر عدن در جنوب این کشور شد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن امروز وارد عدن، پایتخت موقت این کشور شد. یک منبع نزدیک به منصور هادی با اعلام این خبر گفت پس از عملیات شبه نظامیان هوادار رئیس جمهور مستعفی یمن برای تصرف مجدد استان تعز، وی از عربستان به عدن بازگشت.

این منبع تصریح کرد: پس از فرود هواپیمای هادی در فرودگاه عدن، وی به همراه ریاض یاسین، وزیر خارجه به کاخ ریاست جمهوری"معاشیق" رفت تا بر اداره امور کشور و عملیات نظامی بازگرداندن تعز نظارت کند.

خالد بحاح، نخست وزیر دولت فراری نیز که در عربستان اقامت دارد، روز یکشنبه از جزیره "سقطرا" در 350 کیلومتری سواحل یمن بازدید کرد.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از برخی منابع در فرودگاه عدن گزارش داد هادی امروز در دومین دیدارش از یمن، وارد این شهر بندری شد. این خبرگزاری اعلام کرد مشخص نیست هادی تا چه زمانی در یمن خواهد ماند و آیا بازگشت وی به معنای بازگشت دولت او از پایتخت عربستان است؟

یمن از ششم فروردین صحنه حملات هوایی عربستان است. این حملات با هدف تضعیف جنبش مردمی انصارالله و بازگرداندن قدرت به هادی اجرا می‌شود.

در تجاوز سعودی به یمن تاکنون دست‌کم 7 هزار و 100 نفر کشته و حدود 14 هزار نفر زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار