شهرک‌نشینان صهیونیست با حمایت شدید نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی یورش بردند و در آن اعمال تلمودی انجام دادند.

گزارش منابع محلی حاکی از آن است که ده‌ها شهرک نشین روز سه شنبه به صحن‌های مسجد الاقصی در شهر قدس اشغالی تحت حمایت پلیس رژیم صهیونیستی یورش بردند.

براساس گزارش القدس العربی، خبرگزاری وفا فلسطین به نقل از شاهدان عینی نوشت: اشغالگران دسته دسته به مسجد الاقصی هجوم بردند، در صحن‌های آن گردش‌های تحریک آمیزی انجام دادند و با حفاظت از نیرو‌های اشغالگر مراسم تلمودی را انجام دادند.

این خبرگزاری افزود: پلیس اشغالگر شهر قدیم شهر قدس اشغالی را به پادگان نظامی تبدیل کرد و صد‌ها افسر پلیس در فواصل نزدیک به ویژه در دروازه‌های مسجد الاقصی مستقر شدند و اقدامات نظامی خود را در دروازه‌ها تشدید کردند. آن‌ها محدودیت‌هایی در شهر قدیم قدس و مسجد الاقصی برای ورود نمازگزاران فلسطینی اعمال کردند.

گروه‌های افراطی صهیونیستی موسوم به معبد ادعایی سلیمان، در تلاش هستند از طریق برقراری حمل‌ونقل رایگان برای جابجایی شهرک‌نشینان صهیونیست تعداد افراد بیشتری از آنان را برای هتک حرمت به مقدسات اسلامی با خود همراه کنند.

 صهیونیست‌ها مدعی هستند که روزگاری معبد سلیمان در مکان فعلی مسجد الاقصی واقع بوده و باید بازسازی شود و بازسازی آن ممکن نیست مگر با تخریب مسجد الاقصی. معبد سلیمان اولین بار توسط حضرت سلیمان حدود ۱۰ قرن قبل از میلاد مسیح ساخته شد و در سال ۵۸۷ قبل از میلاد به دست بابلی‌ها ویران شد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار