نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نیروی انتظامی در حال حاضر در بالاترین سطح رضایتمندی قرار دارد و آثار و ثمرات نقش‌آفرینی‌های نیروی انتظامی با مشاهده امنیت بالا در جامعه قابل ارزیابی است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام حسن ابوترابی‌فرد صبح امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه معاون حقوقی و پارلمانی مجلس، گفت: از فرمانده نیروی انتظامی و مجموعه همکاران ایشان در بحث ایجاد و برقراری امنیت تشکر می‌کنم. از این رو نیروی انتظامی زحمات فراوانی را برای برقراری امنیت عهده‌دار بوده است و برای همین امر امیدوارم در برنامه‌های جدید مورد حمایت همکاران من در بودجه‌بندی سال 95 قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه ارتقای سطح اخلاق و فرهنگ و حراست از نهاد خانواده از وظایف خطیر نیروی انتظامی است، افزود: حراست از امنیت خواهران، حفظ شأن و منزلت زن مسلمان ایرانی از وظایف نیروی انتظامی است. زنان باید با احساس آرامش کامل در جامعه حضور داشته باشند. محصول کار نیروی انتظامی، اخلاق و حجاب است؛ از این رو حفظ شأنیت زن مسلمان ایرانی بسیار مهم است و فعالیت‌هایی که نیروی انتظامی انجام می‌دهد، در راستای حفظ شأنیت یک بانوی ایرانی بوده که مورد تهدید قرار گرفته است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه تأمین منابع مالی مورد نیاز، دغدغه جدی همکاران من است، افزود: حتما در برنامه ششم توسعه کشور به موضوع ارتقای جایگاه و منزلت نیروی انتظامی توجه خواهیم کرد. در بودجه جا دارد از همه ظرفیت‌ها برای تلاش در راستای ارتقای منابع مورد نیاز ناجا استفاده شود.

ابوترابی‌فرد در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره سرنوشت قانون ممانعت از بکارگیری سلاح سرد نیز گفت: مجلس با تراکم برنامه‌ها روبرو است اما با توجه به اهمیت این لایحه، از همه توان خود استفاده خواهیم کرد و قول می‌دهم در همین دوره این قانون به تصویب برسد.

وی گفت: انصافاً در ایران به یک سطح قابل قبول و فرهنگ دینداری از سوی مردم برخورداریم. دانشگاهیان ما به اصول اخلاقی و دینی احترام می‌گذارند؛ فضای حاکم بر کلیت جامعه که موجب این سطح وسیع از امنیت است، موجب بالا رفتن سطح امنیت عمومی در جامعه شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر درباره دستگاه‌های متولی حجاب در جامعه و فعالیت‌های فرهنگی در زمینه فرهنگ‌سازی حجاب و ضابط بودن نیروی انتظامی سئوال پرسیده بود، گفت: 26 دستگاه متولی حفظ حجاب و ارزش‌گذاری آن در جامعه هستند؛ البته همه نهادها با عزم جدی در این حوزه ورود کرده‌اند و از همه ظرفیت‌ها برای جلوگیری از آسیب در حوزه اخلاق بهره می‌گیرند. از این شرایط خاص، دست‌اندرکاران حوزه فرهنگی از امکانات کشور برای حراست از فرهنگ و اخلاق استفاده می‌کنند.

ابوترابی‌فرد با اعلام اینکه نمی‌گویم همه دستگاه‌ها در انجام فرهنگ‌سازی موفق عمل کرده‌اند، اما قطعاً در سطح بالایی قرار داریم و باید به نقطه‌های بالاتر ارتقا پیدا کنیم. ایرانی را باید با فرهنگ و اخلاق و جلوگیری از آسیب‌هایی که در جامعه جهانی و به ویژه در فضای مجازی مورد تهدید قرار می‌گیرد، حمایت کنیم.

وی از تلاش‌های ماموران نیروی انتظامی برای برخورد با برخی بدحجابان در جامعه تقدیر کرد و افزود: حفظ حجاب، لازمه‌ حفظ آرامش و امنیت در جامعه است. ما همه وظیفه خود می‌دانیم در راستای حفظ و ارتقای امنیت در جامعه تلاش کنیم.

منبع:مهر
 برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.