عضو هيات رئيسه کميسيون اقتصادي مجلس گفت: در طرح اختصاص تسهيلات خريد خودرو نظام بانکي و وزارت صنعت، معدن و تجارت به خوبي به وظيفه‌ي حمايت‌گري خود از صنعت خودروسازي عمل کردند. حالا نوبت حمايت از خريداران خودرو و مکلف کردن خودروسازان به افزايش کيفيت خودروهاي ايراني است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ،محمد سعيد اربابي گفت: بي‌توجهي مديران اقتصادي به کيفيت موجودي انبارهاي خودروسازان موجب تداوم استفاده از قطعات بي‌کيفيت توسط خودروسازان و غيرايمن ماندن توليدات آنان مي‌شود.

نماينده مردم ايرانشهر ادامه داد: حالا که دولت با حمايت خود از خودروسازان لطفي بزرگ بر حق آنان کرد و موجودي بي کيفيت انبارهاي آنان را به مردم فروخت وقت آن است تا فکري هم براي بهسازي خطوط توليد و کيفيت صنعت قطعه سازي کند تا به واسطه 2750 ميليارد تومان تسهيلاتي که به خودروسازان در قالب تسهيلات 25 ميليون توماني پرداخت مي‌کند به اساسي‌ترين خواست مردم که بهبود کيفيت خودروهاي ايراني است نيز پاسخ مثبت دهد.

وي متذکر شد: بانک مرکزي و وزارت صنعت و معدن و تجارت به راحتي مي‌تواند در قالب تفاهمنامه‌اي پرداخت اين تسهيلات به خودروسازان را مشروط به بهسازي خطوط توليد کند.

وي ادامه داد: متوليان دولتي صنعت و تجارت ايران بپذيرند که صنعت خودروي کشور تنها صنعت اشتغال‌زايي کشور نيست و نبايد حمايت خود را صرفا معطوف خودروسازان کنند. اختصاص تسهيلات 25 ميليوني براي خريد خودرو در قياس با تسهيلات 10 ميليوني خريد کالا امتياز ويژه مردان اقتصادي دولت به خودروسازان بود، اما نبايد فراموش کرد که کيفيت خودروهاي ايراني همچنان پايين و غير ايمن است.

منبع:ایسنا
انتهای پیام/ 


برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار