نماینده ولی فقیه در خوزستان؛ اتمام طرح نیاز به تخصیص آب دارد و از وزارت نیرو می‌خواهیم در این خصوص تلاش کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری در نخستین همایش بررسی ابعاد فنی، اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری که امروز در اهواز برگزار شد به اهمیت تامین آب این طرح در خوزستان و ایلام اشاره کرد و بیان داشت: در پی بارش های اخیر در استان آب‌ پشت سدها افزایش یافته است، که به این معنا می باشد که تا حدودی کمبود آب برطرف شده است.

وی تصریح کرد: در آیات قرآن آمده است که تمام نیازهای انسان در زمین قرار داده شده و استفاده از مزیت‌های زمین موجب تجدید حیات می‌شود.

آیت الله موسوی جزایری به سفر رهبر معظم انقلاب به خوزستان اشاره کرد و گفت: ایشان تاکید داشتند که زمین‌های خوزستان نباید لم یزرع باشند.

امام جمعه اهواز در ادامه اظهار داشت: وقتی منابع آبی بسیار در استان باشد، با کمی کار و تلاش می‌توان از زمین‌های موجود استفاده زیادی کرد.

وی به درخواست مقام معظم رهبری در خصوص به زیر کشت رفتن اراضی خوزستان اشاره و اذعان کرد: در گذشته این طرح در انزوا قرار گرفت، تا آن که دولت تدبیر و امید به این امر اهتمام کرد و این طرح را سرلوحه فعالیت خود قرار داد.

آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری بیان داشت: طرح 550 هزار هکتاری بیش از 300 هزار شغل برای بیکاران محروم خوزستان ایجاد می نماید و همچنین باعث افزایش بیش از 9 میلیون تن بر تولیدات کشاورزی کشور می شود.

آیت الله موسوی جزایری در خاتمه به 26 آبان سالروز شکست حصر سوسنگرد اشاره و عنوان کرد: 80 درصد این شهر در دست دشمن بود و ما شاهد فداکاری‌ها و حماسه‌ آفرینی‌های بسیاری از مردم سوسنگرد بودیم و در کل گذشته خوزستان و مردم ایران مملو از افتخار است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 
 
انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.