پس از کنار گذاشته شدن فیلم «آرمان شهر» از اسکار، جامعه فیلم‌سازان افغانستان با ارسال نامه‌ای به این تصمیم آکادمی اعتراض کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ،جوانشیر حیدری رئیس جامعه فیلمسازان افغانستان با ارسال نامه‌ای به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اعتراض به حذف فیلم «آرمان شهر» از اسکار فیلم‌های غیرانگلیسی زبان اعتراض کرد. این فیلم به دلیل استفاده زیاد از دیالوگ‌های انگلیسی واجد شرایط شرکت در این رقابت‌ها دانسته نشد.

به گفته آکادمی علوم و هنرهای سینمایی این درام که سه داستان گیرا را روایت می‌کند، طبق بخش اول قانون 13 آکادمی که تاکید دارد دیالوگ‌های فیلم‌های بخش غیرانگلیسی زبان می‌بایست به صورت برجسته‌ای زبانی غیراز انگلیسی داشته باشد، واجد شرایط شرکت در اسکار نیست.

اما در نامه اعتراضی افغانستان به اسکار آمده است : «48 دقیقه از سکانس‌های فیلم «آرمان شهر» به زبان فارسی دری و هندی و 37 دقیقه از این فیلم 85 دقیقه‌ای به زبان انگلیسی است، از این روی به نظر ما بیشتر صحنه‌های این فیلم به زبانی غیر از انگلیسی ساخته شده است.»

حسن ناظر کارگردان «آرمان شهر» نیز در این نامه توضیح داده که آکادمی برای قضاوت درباره صلاحیت این فیلم باید در نظر داشته باشد، هنگامی که کاراکتر اصلی فیلم به انگلیس می‌رود یا در هند است باید به زبان رایج در آن کشورها با مردم ارتباط برقرار کند.

حیدری در ادامه افزود : «ما تقاضا داریم که آکادمی با در نظر گرفتن توضیحات ما در تصمیم خود تجدید نظر کند. ما اکنون فیلم دیگری با این کیفیت برای معرفی به اسکار در اختیار نداریم.»

منبع: خبرآنلاین

 برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا  را کليک کنيد.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار