یاسوج ؛

رونق صنعت، راهبرد دولت برای اشتغال در کهگیلویه وبویراحمد است

سرپرست اداره طرح ها و برنامه ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: رونق صنعت از راهبردهای دولت یازدهم برای توسعه اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی در این استان است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج دارا فرامرزی افزود: برای دستیابی به این راهبرد تاکنون 100 واحد تولیدی راکد کهگیلویه و بویراحمد با حمایت دولت به چرخه تولید بازگشته است.

وی اظهار کرد:کارخانه آرد و نشاسته و گلوکز یاسوج، ماشین سازی پارس، خوراک دام و طیور، خط تولید شکر از چغندر کارخانه قند یاسوج از مهمترین این واحدهاست.

فرامرزی با بیان این که تکمیل طرح های نیمه تمام صنعتی این استان بیش از سه هزار فرصت شغلی ایجاد می کند ،تصریح کرد: حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی برای تکمیل طرح های نیمه تمام تولیدی و صنعتی از دیگر اولویت های دولت است.

وی گفت: 130 پروژه صنعتی با یک هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار در این استان در حال اجراست.

وی کارخانه سیمان مارگون، آجر و پتروشیمی دهدشت،تصفیه روغن و صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی و دامی را از مهمترین طرح های صنعتی در حال اجرای کهگیلویه و بویراحمد ذکر کرد.

سرپرست اداره طرح ها و برنامه ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: 750 واحد صنعتی در این استان وجود دارد که 60درصد از این واحدها فعال و نیمه فعال است.

وی ابراز کرد: این تعداد واحد صنعتی بیش از 50 نوع محصول صنعتی و معدنی تولید می کنند.

وی مشکلات اصلی واحدهای صنعتی و معدنی این استان را نبود سرمایه در گردش و بازار فروش مناسب دانست.

فرامرزی با بیان اینکه کارگروه رفع موانع تولید در استان فعال شده است، ابراز داشت: مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در این کارگروه بررسی و راهکارهای لازم برای رفع موانع تولید ارایه خواهد شد.

فرامرزی ابراز داشت: هشت هزار و 200 نفر در واحدهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد مشغول بکار هستند.

سال گذشته 9 میلیون و 300 هزار دلار کالای صنعتی از استان صادر شد.

در سال 93 یک میلیون و 470 هزار تن انواع مواد معدنی در کهگیلویه و بویراحمد استخراج و عرضه شد.

کهگیلویه و بویراحمد حدود 700 هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام /گ
برچسب ها: صنعت ، دولت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.