آیت الله مکارم شیرازی تاکید کردند: پیاده‌روی اربعین بزرگترین نمایش فداکاری و قدرت در راه عزت، آزادگی و شرف است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با بیان اینکه اربعین حسینی رستاخیز عظیمی است که در دنیا شبیه و مانند ندارد، گفتند: این پیاده‌روی بزرگترین نمایش فداکاری و قدرت در راه عزت، آزادگی و شرف است و برای همه آنها دعا می‌کنیم که سالم بروند و برگردند و زیارت آنها مقبول درگاه خدا شود و دعاهایشان وسیله نجات مسلمانان از چنگال ظالمان باشد.

ایشان افزودند:
20 میلیون نفر برای بزرگداشت شهیدانی که 14 قرن پیش برای مبارزه با ظلم، ستم، حفظ عزت و شرف برخاستند، از راه‌های دور و نزدیک به سوی مرقد آنها پیاده‌روی می‌کنند، حتی افراد ناتوان و معلول نیز با آنها همراهی دارند.

ایشان با تاکید بر اینکه زائرین
از زیارت طولانی پرهیز کنند و به زیارت مختصر قناعت کنند و محل را برای دیگران خالی بگذارند افزودند: زائران از هر گونه عجله و شتاب که ممکن است سبب به هم ریختن صفوف و حوادث دردناکی مانند فاجعه منا شود، بپرهیزند و خونسردی و آرامش خود را حفظ کنند.

آیت الله مکارم شیرازی
با بیان اینکه گردانندگان مواکب به مسائل فرهنگی توجه فراوان داشته باشند، گفتند: همه سعی کنند نیت‌های خالص داشته باشند به همین دلیل از هر گونه تبلیغات شخصی و جناحی بپرهیزند که بسیار با اهداف شهدا ناسازگار است و همگی به یکدیگر به ویژه کسانی که به هر دلیل در راه می‌مانند، کمک کرده و مشکلات آنها را حل کنند.

استاد حوزه علمیه قم
خاطرنشان کردند: اربعین گوهر گرانبها و گنجینه با ارزشی است که سبب وحدت مسلمانان است و باید هر چه بهتر از آن بهره‌برداری گردد.

              برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.