رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان رضوی از نظارت مستمر این سازمان بر تمام مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ جعفر عطارباشی‌مقدم گفت: دامپزشکی خراسان رضوی بر اساس رسالت سازمانی خود مبنی بر پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان و نیز نظارت بر سلامت فرآورده‌های خام دامی مورد استفاده در سبد غذایی خانوار، نظارتی همه جانبه از مزرعه تولیدات دامی تا سفره خانوار بر تمام مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی دارد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی خراسان رضوی همچنین از تولید 83 میلیون کیلوگرم گوشت مرغ در استان از ابتدای امسال خبر داد.

وی افزود: در هفت ماهه نخست امسال، کارشناسان دامپزشکی مستقر در این واحدهای تولیدی از ورود 342 هزار کیلوگرم گوشت حاصل از طیور که غیرقابل مصرف بوده جلوگیری و نسبت به معدوم کردن این مقدار، اقدام لازم را انجام داده‌اند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی خراسان رضوی طیور کشتار شده در کشتارگاه‌های استان را در مدت یاد شده بیش از 44 میلیون قطعه عنوان کرد و گفت: تمامی 15 کشتارگاه طیور استان، صنعتی بوده و دامپزشکان و دیگر رده‌های دامپزشکی به عنوان تیم نظارت فنی- بهداشتی بر مراحل مختلف استحصال گوشت طیور، از ذبح تا بسته‌بندی آن نظارت کامل و همه جانبه را دارند.

عطارباشی با اشاره به اینکه فرآورده‌های خام دامی باید از مراکز مجاز سطح شهر تهیه کردند، گفت: در هنگام خرید این محصولات، باید دقت شود بر روی بسته‌بندی، نوع محصول، تاریخ تولید و تاریخ انقضا درج شده باشد.

وی از تمام شهروندان خواست نسبت به نظارت همگانی بر بهداشت عمومی توجه داشته باشند و در صورت مشاهده موارد تخلف در مراکز تهیه، تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراتب را در مشهد، با شماره تلفن‌های 37250025 و 72500353 (شبکه دامپزشکی مشهد) اطلاع دهند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.