دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی از پیگیری تدوین آیین‌نامه مراکز ارائه خدمات سلول درمانی خبر داد.

امیر علی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناور‌ی‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  اظهار کرد: درحال حاضر پیگیر انجام اقدامات لازم جهت تدوین و تصویب آیین‌نامه مراکز ارائه خدمات سلول‌ درمانی هستیم.

وی در ادامه افزود: در آینده نه چندان در آینده پزشکی به سمتی سوق داده خواهد شد که اکثر متخصصان رشته های مختلف پزشکی از سلول برای درمان بیماری‌ خود استفاده خواهند کرد.

حمیدیه تصریح کرد: رویداد بسیار مهمی که اخیرا در دنیای پزشکی رخ داده است استفاده از سلول‌ درمانی در درمان بسیاری از بیماری ها بوده است که در برخی از حوزه‌ها مانند پیوند سلول‌های بنیاد برای بیماری های خونی و سرطانی این علم ترجمه و کاربردی شده است و در برخی از رشته‌های دیگر مانند علوم اعصاب، غضروف و ریه زمینه را برای ترجمه فراهم کرده‌ایم.

دبیر ستاد توسعه علوم و سلول‌های بنیادی معاونت علمی خاطر نشان کرد: ستاد سلول‌های بنیادی نقش سیاست‌گذاری در حوزه پزشکی و بالینی دارد که در راستای اجرای این نقش اقداماتی که انجام داده است راه‌اندازی کارگروه‌های مختلف علوم پزشکی و دعوت از استادان سراسر کشور برای دعوت به همکاری و همچنین تشکیل شورای سلول‌های بنیادی و پزشکی باز ساختی استان‌ها می‌باشد. 

حمیدیه تاکید کرد: طی چند روز گذشته برای اولین بار در دنیا پزشکان با استفاده از یک روش جدید دستکاری ژنتیکی سلولی نوزاد شیر خوار را در انگلستان که درمان موفقیت آمیزی با شیمی درمانی و پیوند سلول‌های بنیادی نداشته درمان کرده‌اند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار