دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی گفت: جوانان آینده ساز کشور هستند این نباید به عنوان شعار بماند بلکه چند نفر باید در کنار هم قرار گیرند و کار تیمی انجام دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد حسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم اختتامیه بزرگترین مسابقه تخصصی مهارت‌سنجشی کشور (فن‌آورد) که صبح امروز در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، گفت: وقتی صحبت از اقتصاد دانش‌بنیان می‌کنیم این اصل مبتنی بر خام فروشی و معادن معدنی نباشد بلکه مبتنی بر نیروی انسانی و مهارت آموخته باشد. اقتصادی که باید مبتنی بر توانمندی بیرون عمل کند. در کشور ما مشکلاتی در حوزه کارآفرینی داریم در زمینه عدم همکاری اکوسیستم برای اشتغال زایی مشکلاتی وجود دارد دانشگاه کارآفرین از زمانی که نیروی خود را انتخاب می کند باید از همان ابتدا فکر کند چگونه برای او ایجاد اشتغال کند.

وی تاکید کرد: در فرآیند اقتصاد دانش بنیان تمام بازیگران باید نقش خود را به خوبی ایفا کنند جوانان آینده ساز کشور هستند این نباید به عنوان شعار باقی بماند بلکه باید چند نفر در کنار هم قرار گیرند و تیمی را تشکیل بدهند و کسب درآمد کنند. این یک فرصت برای دولت ، مردم و جوانان است. 

وی در این خصوص تصریح کرد: دولت مجبور است پاسخگوی تمام نیازهای فرهنگی،‌علمی و خواسته های جوانان باشد تمام تلاشمان این است که بخش خصوصی فرهیخته‌ای داشته باشیم یک ابزار آن حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است. تلاش معاونت علمی این است که چنین ابزارهایی را فراهم کند. 

سجادی نیری با اشاره به علت مهاجرت جوانان خاطر نشان کرد: شاید یکی از علت فرار مغزها و مهاجرت جوانان این است که ما نتوانستیم برای نیروهایی که توان لازم را داشته‌اند اشتغال ایجاد کنیم زمانی که صحبت از توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شود ماشین آلات مد نظر نیست بلکه نیروی انسانی فرهیخته‌ای که آینده جوانان و اشتغال آنها به آن بستگی دارد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی عنوان کرد: باید برای نیروی انسانی برنامه ریزی کرد و تمام فعالان بخش خصوصی اتفاق نظر به این امر دارند طی سالیان گذشته رویدادهایی برگزار می شد که از مدل‌های خارجی کپی برداری می‌کردند ولی آن مدل مد نظر شرکت‌های دانش‌بنیان نبوده است. اجرا و برگزاری چنین رویدادهایی باعث می‌شود که مهارت‌های جوانان مورد ارزیابی قرار بگیرد. 

وی تاکید کرد: فارغ‌التحصیلان این دوره باید بتوانند سفار‌ش‌های مختلف از بازار کار داشته باشند این نشان‌دهنده موفقیت آنهاست من به شخصه ارج می‌نهم تلاشی را که جوانان در این زمینه کردند و فرصت زیست بومی را برای شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کردند. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار