مدیر حوزه های علمیه خراسان گفت: امروزه طلاب فقط برای شهرستان خودشان یا مشهد تربیت نمی شوند بلکه دنیا منتظر افکار آنان است و باید تفکرشان جهانی باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت الاسلام و المسلمین فرجام، در اجلاسیه مدیران حوزه های علمیه خراسان افزود:ترویج فرهنگ وقف از رسالت های مبلغان و علمای دینی است و شناسایی موقوفات، ایجاد رقبات وقفی جدید و پشتوانه سازی مالی در بهترین شکل خودش برای حوزه های علمیه به عنوان وقف از دیگر وظایف روحانیت به ویژه مدیران مدارس علمیه است.

وی تصریح کرد:ترویج فرهنگ وقف از وظایف مبلغین و علمای دین است که باید هر چه بیشتر به این موضوعات پرداخته شود .

حجت الاسلام فرجام با اشاره به اینکه علمای دین و به ویژه عالمان شیعی به عنوان مرزداران معارف دینی و سنگرداران حفاظت و حراست از دین هستند ادامه داد: در طول تاریخ عالمان شیعی با اندیشه های افراطی و انحرافی روبرو شدند و برای مبارزه با استکبار و برای حراست از اسلام در سالهای متمادی نقش آفرینی های زیادی کرد ند که در آثار محققین و پژوهشگران این عرصه به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: نفوذ در حوزه های علمیه از توطئه های دشمنان برای خنثی سازی نقش آفرینی علمای دین است و دشمنان در صدد این هستند که با استفاده از عناصری که شکل و شمایل حوزوی دارند و بعضی از فرقه ها و مذاهب انحرافی که در دامن همین دشمنان متولد شده اند و با استفاده از بعضی از عناصر ساده اندیش یا مزدبگیر خودشان در درون حوزه ها رسوخ و نفوذ کنند.

حجت الاسلام فرجام با اشاره به اینکه توطئه ها و نقشه ها، هشدار جدی به مدیران مدارس علمیه است، گفت: باید مراقبت های جدی در زمینه نفوذ عناصر و گرایش هایی که تأمین کننده منافع دشمن است، داشته باشیم و از جمله ابزارهای دیگر دشمن با توجه به نقش آفرینی علمای دین و روحانیت در طول تاریخ، مذهب سازی، فرقه سازی و ایجاد گرایش های نادرست و جریان های همسو با خودش در درون حوزه های علمیه است.

وی در ادامه با بیان اینکه فرصتی که امروز در اختیار حوزه های علمیه است در گذشته وجود نداشته ،گفت: امروز نظام و حکومت پشتیبان حوزه های علمیه است که در رأس آن، مقام معظم رهبری یک دانش آموخته حوزه است که به حوزوی بودن خودش افتخار می کند.

مدیر حوزه علمیه خراسان افزود: سطحی نگری یا محدود اندیشی و نگاه محدود برای حوزه های علمیه آسیب است و مدیران و مسئولین مدارس باید تلاش بیشتری در جهت تعمیق نگاه طلاب به دروس طلبگی و تحصیل عمیق تر و بنیادی تر آنان و رفع محدودیت نگاه و دیدگاهشان بکوشند.

وی خاطر نشان کرد: اجلاسیه مدیران مدارس علمیه خراسان با حضور 110 از مدیران مدارس علمیه مشهد و شهرستان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی به مدت دو روز در مشهد در حال برگزاری است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.