استاندار خراسان رضوی گفت: اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مناسبترین عرصه برای توسعه تعاملات بین دولت و بخش خصوصی است .

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد علی رضا رشیدیان در دومین جلسه هیئت امنای کانون کارآفرینان استان افزود:باید با تکیه بر ظرفیت های داخلی در حوزه های مختلف صنعت، معدن، گردشگری، کشاورزی و خدمات و استفاده از توانمندی بخش خصوصی زمینه حضور فعالان اقتصادی را در بازارهای صادراتی فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه مذاکراتی با رییس صندوق توسعه ملی کشور برای تبدیل منطقه اقتصادی سرخس و دوغارون به بازار آزاد اقتصادی انجام شده است، گفت: با تحقق این مهم زمینه حضور فعال صادرکنندگان در بازارهای کشورهای عضور سی آی اس و کشور افغانستان بیش از گذشته فراهم می شود.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه بیش از 40 درصد اشتغال ها مربوط به صنایع بزرگ است، افزود: باید زمینه استقرار این گونه صنایع با هدف کارآفرینی پایدار دردستورکار قرار گیرد.


رشیدیان با اشاره به طرح های دردست اجرای دولت برای ایجاد اشتغال به ویژه در روستاها گفت: ارائه تسهیلات قرض الحسنه به روستاهای بالای 50 خانوار و وام 15 میلیون تومانی کمیته امداد به ازای کارآفرینی برای هر مددجوی این نهاد از جمله مهمترین این طرح ها است.


وی با بیان اینکه 60 میلیارد تومان اعتبار به استان از سوی وزارت جهاد کشاورزی علاوه بر بودجه های موجود تخصیص یافته است ، افزود: تسهیلات مذکور برای اصلاح روش های آبیاری و کشت با هدف توسعه روستاهای استان مورد استفاده قرار می گیرد.
استاندار خراسان رضوی ارائه تسهیلات از سوی دولت به خریداران خودرو را موفق ارزیابی کردو خاطرنشان کرد: انتظار می رود از این طریق مشکل قطعه سازان مستقر در استان به زودی مرتفع گردد.


رشیدیان گفت: با آموزش نیروهای جوان متناسب با نیازهای بازار، بهره گیری از تکنولوژی های نوین برای کاهش هزینه های تولید، فراهم ساختن شرایط حضور فعال صنایع استان در بازارهای بین المللی، جذب سرمایه گذاری های بخش خصوصی از داخل و خارج از کشور و فراهم کردن شرایط اشتغال اقشار آسیب پذیر جامعه می توان به رشد و تعالی دست یافت.


وی ابراز امیدواری کرد: با حضور فعال بخش خصوصی در اقتصاد شرایط توسعه کشور بیش از پیش تسهیل شود.


گفتنی است؛ در این جلسه محمدحسین روشنک به عنوان رییس جدید کانون کارآفرینان استان انتخاب شد؛ پیش از این مرحوم دکتر حسین قنبری این مسئولیت را بر عهده داشت. 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.