محققان تحقیقات خود را بر روی بیماران آلزایمری و عواملی که باعث کاهش ابتلا به این بیماری می‌شود انجام دادند تا دیگران شانس ابتلا به آلزایمر را در خود کاهش دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، چاقی، افسردگی، فشارخون، همه پیامدهای داشتن یک زندگی ناسالم است البته این شرایط نیز می‌تواند خطر ابتلا به بیماری آلزایمر پیشرفته را افزایش دهد.

محققانی از دانشگاه کالیفرنیا سانفه انسیسکو تحقیقات خود را بر روی بیماران آلزایمری و عوامل که باعث کاهش ابتلا به این بیماری می‌شود انجام دادند تا دیگران شانس ابتلا به آلزایمر را در خود کاهش دهند.

این یافته‌ها نشان می‌دهد که 3/2 از دلایل ابتلا به این بیماری این عوامل هستند. تیم تحقیقاتی بیش از 300 مورد از مطالعات را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد که تمرکز آنها روی آلزایمر بود و 9 عامل را اصلی‌ترین عوامل ابتلا به این بیماری دانستند. که عبارتند: 1- چاقی 2- تحصیلات کم 3- افسردگی 4- فشارخون بالا 5- سستی 6- استعمال دخانیات  7- دیابت نوع دم 8- باریک شدن شریان کاروتید، عوامل بالا از مؤثرترین عوامل ر ابتلا به آلزایمر هستند که البته محققان کشف کردند که بهترین راه برای حفاظت از مغز دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم که شامل ماهی‌های حاوی امگا 3 فراوان، سبزیجات و غلات سبوس‌دار برخی از ویتامین‌ها و هورمون‌های طراحی شده بر کاهش فشارخون بالا می‌تواند در کاهش خطر ابتلا به آلزایمر کمک کند.

کشف این 9 عامل می‌تواند به پزشکان کمک زیادی برای جلوگیری از خطر ابتلا افراد مستعد به این بیماری کند و راه را برای شناخت بهتر آلزایمر روشن کرده است.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/


برچسب ها: آلزایمر ، بیماری ، دیابت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار