کارگاه گروهی آبرنگ با حضور هنرمندان این رشته در فرهنگسرای اشراق برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در حالیکه پاییز این روزها با همه وجود در شهر جولان می‌دهد و درخت‌ها لباس زرد و نارنجی بر تن کرده‌اند، در گوشه‌ای دنج از شرق تهران فرهنگسرای اشراق میزبان هنرمندان بزرگ و هنرجویان تازه کاری است که در یک کارگاه تماما هنری گرد هم آمده‌اند.

کارگاه «رنگ پاییز» امروز با حضور هنرمندانی که توانمندی بیشتر آنان در توسط انجمن بین‌المللی آبرنگ ایران تایید شده برگزار شد.

علی اکبر ابراهیمی نماینده جامعه جهانی آبرنگ ایران که خود در این ورک شاپ به نقاشی مشغول بود، در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: اکنون 2،3 سال است که پیگیر برنامه‌های فرهنگی هنری که به آبرنگ اختصاص دارد، هستیم و در حال حاضر ایران به عنوان عضو رسمی جامعه جهانی آبرنگ به صورت مستقل در این زمینه کار می کند.

وی افزود:در حوزه فعالیت‌های فرهنگی هنری در سطح استان تهران، طی دو سه سال گذشته اولین و دومین همایش نقاشان آبرنگ ایران را برگزار کردیم و برنامه‌های آتی ما سمپوزیوم آبرنگ ایران است که با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در زمستان برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: این کارگاه با موضوع پاییز برگزار شده و سابق بر این نیز چنین ورک شاپ هایی برگزار شده بود که منافع آن به نفع بیماران خاص اختصاص پیدا کرد.

به اعتقاد من فرهنگسراها می‌توانند کمک بزرگی به هنرمندان کنند؛ چرا که در این عرصه پراکندگی زیاد است.بسیاری از هنرمندان نمی‌دانند چه باید بکنند و واسطه‌ای قوی برای ادامه فعالیت آنان در نظر گرفته نشده است. این ورک شاپ ها افراد زیادی را به فعالیت در این وادی ترغیب خواهد نمود.

وی در پایان گفت:چه خوب است؛ ارگان‌های نظارتی مثل وزارت ارشاد قوی‌تر عمل نموده و وقتی مجوزی برای فعالیت یک موسسه صادر می‌کنند؛ سطح توانمندی و دانش اساتید را نیز در نظر داشته باشند.

در ادامه آزاده شیخی مدرس آبرنگ گفت: برگزاری این ورک شاپ ها به جهت آشنایی بیشتر مردم با هنر آبرنگ چه آنان که در این زمینه فعالیت دارند و چه آنان که شناختی از آبرنگ ندارند، می‌تواند موثر باشد.

وی افزود: از طرفی وقتی هنرمندان بدون واسطه با مردم ارتباط می‌گیرند، اعتماد به نفسشان بالا رفته و ذائقه هنری مخاطب را بیشتر درک می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: استقبال خیلی خوبی از این ورک شاپ شد و با توجه به آنکه اولین ورک‌شاپی است که در فرهنگسرای اشراق برگزار می‌شود، علاقه‌مندان زیادی برای بازدید به اینجا آمدند.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار