رئیس شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان گفت: ائتلاف اصلاح‌طلبان با اعتدالیون یا همان طیف دولت، راهبرد اصلی ما برای انتخابات است.

عارف: ائتلاف با طیف دولت، راهبرد اصلی ما برای انتخابات استمحمدرضا عارف رئیس شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب باید با چهره‌های شاخص خود در انتخابات مجلس حضور پیدا کنند تا مجلس آینده از حیث کارشناسی برجسته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که راهبرد اصلاح‌طلبان برای ثبت نام در انتخابات چگونه خواهد بود، گفت: آنچه مسلم است اصلاح‌طلبان با چهره‌های شاخص خود در انتخابات حضور خواهند داشت اما مبنای کار ما حساسیت‌زدایی در چارچوب قانون است.

** افرادی که حساسیت‌آفرین هستند، کاندیدا نشوند

عارف تأکید کرد: ما برای آرامش فضای انتخابات و همچنین مشارکت حداکثری مردم از افرادی که به هر دلیلی حساسیتی روی آنان وجود دارد، می‌خواهیم که کاندیدای نمایندگی مجلس نشوند. 

رئیس بنیاد امید ایرانیان همچنین در پاسخ به سوالی درباره ائتلاف اصلاح‌طلبان با طیف دولت گفت: ائتلاف اصلاح‌طلبان با اعتدالیون یا همان طیف دولت، راهبرد اصلی ما برای انتخابات است. 

عارف در پاسخ به این سوال که اگر دولت بخواهد همزمان با اصلاح‌طلبان، با اصولگرایان هم ائتلاف انتخاباتی داشته باشد، وضعیت طیف اصلاح‌طلب چگونه خواهد بود، ابراز کرد: دولت که نمی‌تواند برای انتخابات جلو بیاید بلکه طرفداران آن باید اقدام کنند لذا پیشنهاد ما به طرفداران دولت اتحاد و یکپارچگی است.

** نمی‌خواهیم عده‌‌ای شاخص و بقیه "سیاهی‌لشکر" باشند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره احتمال سرلیستی‌اش برای انتخابات مجلس نیز خاطرنشان کرد: برای بحث درباره سرلیستی فعلا زود است چرا که ما هنوز وارد مصادیق نشده‌ایم اما امیدواریم که هر 290 نفری که برای نمایندگی مجلس معرفی می‌کنیم، ظرفیت سرلیستی را داشته باشند نه اینکه یک عده‌ شاخص و بقیه "سیاهی‌لشکر" باشند چراکه هدف ما قطعا ارتقای سطح مجلس است. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار