زمینه‌های توسعه فرهنگ کتابخوانی به منظور ارتقای سطح فرهنگی و علمی اقشار مختلف در جامعه ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگارن جوان یزد:اسماعیل جانعلی‌پورمدیرکل فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشورگفت:کتاب و مطالعه عامل مهمی در رفع مشکلات جوامع بشری در عصر حاضر است و مسئولان و اصحاب رسانه باید بیش از پیش نسبت به حساس کردن جامعه در راستای ضرورت استفاده از کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه اقدام کنند.

جانعلی‌پورافزود: رسانه‌های مجازی، مکتوب و به ویژه صدا و سیما، از ظرفیت‌های فرهنگی، علمی و فنی خود در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه استفاده کنند.

وی ادامه داد: زمانی می‌توانیم از عملکرد خود در حوزه کتابخوانی و کتابخانه‌های عمومی دفاع کنیم که مطالعه در  کشور رونق یافته و کتاب خواندن به یک عادت روزانه در افراد جامعه تبدیل شود.
 
همچنین محمدعلی طالبی معاون سیاسی امنیتی استاندارگفت: کار عمومی جامعه، از جمله ویژگی‌های شغل کتابداری است. و کتابداران به عنوان سفیران اطلاع‌رسانی در کتابخانه‌ها، نقش مهمی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارندو مطالعه نقش مهمی در آگاه‌سازی و ارتقای مطالبه‌گری اقشار مختلف جامعه دارد. 

در آیین تکریم مقام کتابداران و ترویج گفتمان کتابخوانی استان یزد از 7 نفر از مسئولان کتابخانه و کتابداران استان یزد تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/س
برچسب ها: فرهنگ ، جامعه ، کتابخوانی ، یزد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.