معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ضرورت وجود و فعالیت احزاب و تشکل های سیاسی یک اصل پذیرفته شده بوده و در قانون اساسی نیز مورد تاکید است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، فتاح محمدی در نخستین نشست هم اندیشی احزاب و تشکل های سیاسی کهگیلویه و بویراحمد هدف از برگزاری آن را آسیب شناسی، برنامه ریزی و سیاستگذاری برای ساماندهی و انجام هر چه مطلوبتر اقدام های سیاسی قانونمند در این استان و فراهم کردن شرایط برای برگزاری پرشور انتخابات هفتم اسفند امسال در استان اعلام کرد.

وی افزود: اینگونه نشست ها در آینده به طور منظم تر و با دستور کارهای مشخص برگزار خواهند شد.

محمدی بیان کرد: بسترسازی لازم برای فعال شدن احزاب و تشکل های سیاسی کهگیلویه و بویراحمد به منظور حضور موثر و قانونی آنها در تمام عرصه های سیاسی یک امر ضروری است که باید همواره مدنظر باشد.

وی اظهار کرد: هیچ مانعی برای تشکیل و یا فعالیت احزاب و تشکل های سیاسی قانونمند در کهگیلویه و بویراحمد از سوی مسئولان اجرایی، سیاسی و یا امنیتی استان وجود ندارد.

محمدی عنوان کرد: یکی از رویکردهای اصلی دولت یازدهم همچون دولت های گذشته رعایت اصل بی طرفی در تمام انتخابات از جمله انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در هفتم اسفند امسال است.
وی ابراز داشت: مشارکت گسترده و حماسی مردم در انتخابات پیش رو موجب اقتدار روزافزون نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی خواهد شد و به همین دلیل این حضور مهم و تاثیرگذار است.
محمدی افزود: تلاش بر این است که خانه احزاب کهگیلویه و بویراحمد به زودی تشکیل و راه اندازی شود.
وی گفت: نقطه نظرهای سازنده اعضا، دبیران و مسئولان احزاب و تشکل های سیاسی کهگیلویه و بویراحمد برای کمک به توسعه و پیشرفت همه جانبه این استان مورد استفاده بهینه قرار می‌گیرد.

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: برگزاری مطلوب انتخابات پیش رو و بسترسازی برای فعالیت های قانونمند احزاب و تشکل های سیاسی در استان از اهداف اصلی برگزاری این نشست است و در آینده نیز به طور مستمر تداوم می یابد.

جلیل حسنی افزود: احزاب و تشکل های سیاسی حلقه پیوند دولت و مردم هستند و تعامل آنان در عرصه سیاست نیز اثرگذار و تعیین کننده است.

وی بیان کرد: از اعضا، دبیران و مسئولان احزاب و تشکل های سیاسی کهگیلویه و بویراحمد انتظار می رود روند مشارکت خود در صحنه های سیاسی و اجتماعی را روز به روز گسترش داده و این امر مختص و منحصر به ایام برگزاری انتخابات هفتم اسفند امسال نباشد.

در این نشست مطالبی پیرامون لزوم تعامل هر چه بیشتر احزاب و تشکل های سیاسی کهگیلویه و بویراحمد با یکدیگر و پرهیز از تخریب، تبیین اهمیت و جایگاه احزاب سیاسی در عرصه های سیاسی و اجتماعی، عزم جدی احزاب و تشکل های سیاسی برای برگزاری انتخابات پرشور در هفتم اسفند امسال و حضور حداکثری مردم، حفظ حقوق و جایگاه احزاب و تشکل های سیاسی از سوی مسئولان اجرایی و ضرورت تشکیل و راه اندازی خانه احزاب استان مطرح و در مورد آنها بحث و تبادل نظر شد. 

انتهای پیام /
برچسب ها: احزاب ، سیاسی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.