دبیر شورای زکات سروآباد گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 120 میلیارد ریال زکات از نیکوکاران و مردم نوع دوست شهرستان سروآباد جمع‌آوری شده است.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،مـسعود شــهبازی گفت: تعداد 431 نفر نیازمند، یتیم و طرح محسنین در سروآباد از حمایت یک‌هزار و 261 حامی در کنار خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

وی به میزان کمک‌های خیرین در طول 7 ماه امسال اشاره کرد و افزود: در طول هفت ماه سال‌جاری بیش از 2 میلیارد و 710 میلیون ریال از طریق حامیان و خیرین به این ایتام و کودک نیازمند کمک‌های نقدی و غیرنقدی صورت گرفته است.

مدیر کمیته امداد سروآباد به میزان کمک‌های جمع‌آوری شده در سال گذشته اشاره کرد و افزود: میزان کمک‌های جمع‌آوری شده در سال گذشته برای کودکان دارای سرپرست زمین‌گیر، از کارافتاده، معلول و بی‌سرپرست 2میلیارد و 300 میلیون ریال بوده که با همت خیرین و حامیان گرامی این رقم امسال 16 درصد رشد داشته است.

وی به آمار سالمندان و خانواده‌های بی‌بضاعت اشاره کرد و گفت: 4 هزار و 564 نفر از سالمندان و خانواده‌های بی‌سرپرست و بی‌بضاعت از حمایت مالی یک‌هزار و 261 نفر حامی بهره‌مند هستند.

دبیر شورای زکات سروآباد همچنین با اشاره به میزان زکات جمع‌آوری شده در این شهرستان افزود: شهرستان سروآباد در طول 7 ماهه سال‌جاری به لحاظ جذب 120 درصدی تعهد ایجاد شده زکات، در استان کردستان رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

شــهبازی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از 120 میلیارد ریال زکات از نیکوکاران و مردم نوع دوست شهرستان سروآباد جمع‌آوری شده است، افزود:آمار کمیته امدادسروآباد در 7 ماه سالجاری به لحاظ جذب مشارکت‌های مردمی و صدقات در بین شهرستان‌های استان کردستان جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است.

مدیر کمیته امداد سروآباد به آمار ایتام شهرستان نیز اشاره کردوگفت: تعداد 287 نفر از ایتام شهرستان سروآباد بوسیله یک‌هزار و 261 نفر حامی حمایت می‌شوند.

وی درپایان گفت: از جمعیت 50 هزار نفری شهرستان سروآباد بیش از 10 هزار نفر در قالب 4 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد حضرت امام (ره) این شهرستان هستند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.