امام جمعه خرم‌دره پرداخت زکات را گامی موثر در کاهش محرومیت جامعه عنوان کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ حجت‌الاسلام سید علی حسینی در شورای زکات شهرستان خرم‌دره که در روستای نصیرآباد برگزار شد، گفت :در صورت عمل صحیح به زکات یک حرکت رشد و فزونی در جامعه اسلامی در تمام ابعاد راه شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه کمک به بهبود زندگی فقرا و نیازمندان از اهداف جمع‌آوری زکات است، افزود: عمل به این فریضه الهی آثار معنوی و خودسازی فراوان دیگری دارد.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اینکه باید زکات جمع‌آوری شده به درستی و در جایی که لازم و ضروری است هزینه شود، ادامه داد: در راستای شفاف‌سازی هزینه‌کردهای زکات، در روستاها متولیان امر جمع‌آوی زکات باید با همراه کردن مردم نسبت به ترویج بیش از پیش زکات اقدام کنند.

امام جمعه خرم‌دره با اشاره به اینکه کمیته امداد و دبیرخانه شورای زکات در امر ترویج و تبیین فریضه الهی زکات اقدام مناسبی را انجام داده است، تصریح کرد: خوشبختانه با این فعالیت شاهد محرومیت‌زدایی در قالب طرح زکات هستیم.

وی با اشاره به اینکه پرداخت زکات گامی موثر در کاهش محرومیت جامعه است، اضافه کرد: پرداخت زکات موجب تقویت ایمان و قرب الهی می‌شود.

امام جمعه خرم‌دره با تقدیر از همکاری مردم در پرداخت زکات به نقش روحانیون در این زمینه اشاره کرد و گفت: همین موضوع موجب تبیین بهتر فریضه الهی زکات شده است.

مسئول زکات شهرستان خرم‌دره نیز با اشاره به اینکه جمع‌آوری زکات تاثیر بسزایی در محرومیت‌زدایی داشته است، گفت: از محل پرداخت زکات در شهرستان خرم‌دره 50 کمک هزینه خرید جهیزیه به نوعروسان نیازمند اهدا شده است.

حجت‌الاسلام یوسفی با اشاره به اینکه در همین راستا 25 واحد سرویس بهداشتی و حمام نیز احداث شده است، افزود: همچنین در همین زمینه یک واحد مسکونی نیز ساخته شده است.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: زکات ، محرومیت ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.