"محمد بیاتیان" در گفتگو با خبرنگار
مجلس گروه
سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه از من مخالفان و منتقدان تسهیلات وام خودرو بودم، اظهارداشت: این طرح ضعفهایی داشت از جمله اینکه منابع این تسهیلات محدود بود و با منابع محدود نمیتوان نشاط را در حوزه اقتصاد ایجاد کرد.
وی بالا بودن رقم سود بازپرداخت این تسهیلات را از نکات منفی دیگر طرح عنوان کرد و گفت: در این طرح قیمت تمام شده یک خودروی 32 میلیون تومانی برای مصرف کننده بالاتر از 50 میلیون تومان تمام میشود.
بیاتیان تاکید کرد: اگر میخواهیم به خودروسازان و مردم کمک کنیم، بسته حمایتی نباید حالت مسکّن داشته باشد، بلکه باید بخشی از فضای درمان اقتصاد ما باشد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه این برنامه مسکّنی بود که خودش عوارض زیادی داشت، گفت: از جمله اینکه در مدت زمانی کمتر از یک هفته ارائه این تسهیلات به مردم به پایان رسید و نه تنها کمکی به کاهش رکود در فضای خودروسازی نکرد، بلکه آن را تشدید کرد.
وی افزود: من از ابتدا منتقد ارائه تسهیلات 25 میلیونی خودرو به مردم بودم و با توجه به اتفاقاتی که رخ داده به اینجا رسیدهایم که نقدمان درست و حساب شده بوده است.
بیاتیان پیرامون استقبال مصرف کنندگان از این تسهیلات اظهار داشت: به نظر میرسد که استقبال مردم در این حد بالا به دلیل فضای رکودی حاکم بر جامعه بود و مردم به دنبال این بودند که جامعه از این رکود خارج شود.
نماینده کردستان خاطرنشان کرد: اگر ارائه این تسهیلات تداوم پیدا میکرد، میتوانست تاثیرات مثبت و محکمی بر بازار خودرو و رشد آن بگذارد، ولی به دلیل کمبود منابعی که برای این بسته در نظر گرفته شده بود، وضعیت بدتر از گذشته شد.
انتهای پیام/