عباس قائد رحمت سخنگوی کمیسیون اجتماعی گفت: معاون رئیس جمهور یک شنبه در کمیسیون اجتماعی به نمایندگان گزارش می‎دهد.

حیدری
عباس قائد رحمت سخنگوی کمیسیون اجتماعی در گفت‎وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از حضور معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست در جلسه‌ "روز یکشنبه" کمیسیون اجتماعی خبر داد و گفت: معاون رئیس جمهور برای ارائه گزارش درباره مشکلاتی از قبیل ریزگردها، خشک شدن تالاب‌ها و آلایندگی‎هایی که در کلانشهرها به وجود آمده است گزارش‎هایی را ارائه خواهد داد.

قائد رحمت در رابطه با ادامه بررسی طرح یکسان سازی مزایا و حقوق معین اپراتورهای برق و سایر کارمندان پیمانی و رسمی  در وزارت نیرو گفت:  تعداد زیادی از نیروها با قراردادهای معین یا همان اپراتورهای برق که حق و حقوقشان به درستی پرداخت نمی‌شود از مجلس تقاضای کمک کردند که این موضوع در کمیسیون مطرح شده و در دستور کار قرار گرفته است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی اضافه کرد: طرحی به همین منظور تهیه شده و در کمیته تخصصی چند جلسه‌ای به این موضوع اختصاص داده شده است که باحضور نمایندگان اپراتورها و نمایندگان وزارت نیرو مورد  بررسی قرار گرفت، اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده و ادامه آن بحث رادر کمیسیون خواهیم داشت.

وی ادامه داد: دستور دیگری در رابطه با کارگروه روابط کار با موضوع بررسی طرح تعیین تکلیف بیمه اعضای صندوق حمایت و بازنشستگی آینده‌ساز و تحت پوشش قرار گرفتن آنها توسط تامین اجتماعی داریم یکبار به صحن علنی رفته، ولی به دلیل ایراد قانون اساسی برگشت خورد مجددا موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی تصریح کرد: متقاضیان و مشمولین این صندوق‌ها ادله‌ای را به کمیسیون ارائه کرده‌اند که اظهارات گفته شده صحیح نیست. لذا بررسی مجدد این طرح به کمیسیون داده شد و در دستور کار کمیته قرار گرفت.

این نماینده مجلس در رابطه با سفر استانی کمیسیون اجتماعی به استان کرمان و شهرستان جیرفت خاطرنشان کرد: دوشنبه همین هفته ششمین سفر استانی کمیسیون اجتماعی به استان کرمان و شهرستان جیرفت انجام خواهد شد که طی آن با نمایندگان و مسئولین این استان دیدار خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: ما در این سفرها طبق روال از 5 استان دیدار کردیم و این ششمین استان است که کمیسیون اجتماعی در آن حضور پیدا خواهد کرد و از مرکزهای مختلف این استان و شهرستان از جمله زندان، بهزیستی دیدار خواهد کرد و جلسه‌ای هم با نماینده ولی‌فقیه خواهد داشت.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: سخنگو ، کمیسیون ، اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار