مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت : انجام چکاپ از دوران کودکی در خصوص آگاهی از میزان چربی خون، فشار خون، قند خون و تشخیص بیماری‌های قلبی و عروقی و کلیوی ضروری است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ از کرمانشاه ؛دکتر حسین بیگلری گفت: خودمراقبتی مجموعه اقداماتی است که به حفظ سلامت انسان کمک می‌کند، این اقدامات می‌تواند شامل تحرک و انجام ورزش مناسب، داشتن تغذیه درست، عدم استعمال دخانیات، کاهش مصرف نمک و شکر و انجام آزمایشات دوره‌ای چکاپ با تجویز پزشک و با توجه به شرایط جسمی و سنی فرد باشد.

وی افزود: در حال حاضر 50 درصد افراد مبتلا به فشار خون و قند خون از بیماری خود بی‌اطلاعند که با انجام یک چکاپ ساده بیماری آنها قابل تشخیص است و می‌توانند کنترل‌های لازم در این زمینه را داشته باشند.

بیگلری بیان داشت : زنان از سن 30 سالگی به بعد باید در خصوص برخی بیماریها مانند سرطان سینه و مردان نیز از سن 40 سالگی به بعد در خصوص بیماری‌های مردان از جمله سرطان پروستات آگاهی لازم را داشته و آزمایشات مربوطه در این زمینه را انجام دهند.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت استان کرمانشاه افزود: چنانچه افراد خودمراقبتی لازم را انجام دهند به راحتی می‌توانند از بروز 80 درصد بیماری‌ها پیشگیری کنند.


انتهای پیام/ف

برچسب ها: کرمانشاه ، چکاپ ، ضروری ، مدیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.