دو طرح بزرگ استخراج معدن در استان همدان با بیش از 700 میلیارد تومان سرمایه گذاری ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ استاندار همدان در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان همدان گفت: با سرمایه گذاری شرکت شستا در نهاوند استخراج دولومیت در نهاوند به عنوان قطب معادن دولومیت کشور آغاز می شود.

محمد ناصر نیکبخت با اشاره به اینکه مجوزهای اولیه ایجاد این معدن اخذ شده است، افزود: این طرح از مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان است و به تازگی مشکل زیست محیطی محدوده این معدن پذیرفته شده است.

وی همچنین از استخراج معادن سیلیس ملایر برای صادرات به عراق مهم خبر داد و اظهار داشت: سرمایه گذاران عراقی به دنبال استخراج بیشتر سیلیس از معادن ملایر با 200 میلیارد تومان سرمایه گذاری و درآمدزایی برای استان هستند.

نیکبخت خواستار تشکیل کمیته های چندگانه استانداری، محیط زیست، منابع طبیعی، اتاق بازرگانی، خانه معدن و چند سازمان صنعت، معدن و تجارت برای رفع مشکلات معادن نیمه فعال و تعطیل استان شد و اظهار داشت: ما باید برنامه ریزی های توسعه ای استان را به سمت استفاده از همه ظرفیت ها به ویژه ظرفیت معادن سوق دهیم.

وی تعامل همراه با رعایت قانون را نیاز امروز صاحبان معادن استان دانست و گفت: با بررسی دقیق، حمایت و جلب رضایت دامپروران می توان بسیاری از مشکلات فعالیت معادن استان را رفع کرد.

انتهای پیام/گ



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.