گزارش‌ها حاکیست که جمعیت خرس‌های قطبی طی چند دهه آینده به دلیل تغییرات جوی با کاهش 30 درصدی روبرو می‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، گرم شدن جهانی و تداوم ذوب شدن پهنه‌های یخی موجب خواهد شد که طی چند دهه آینده جمعیت 26 هزار قلاده‌ای خرس‌های قطبی در زیستگاه‌های طبیعی زمین با کاهش 30 درصدی مواجه شود.

اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) در بررسی جدیدی اعلام کرد: گرمای جهانی اکنون بزرگترین تهدید برای بقای طولانی‌مدت خرس‌های قطبی است. خرس‌های قطبی روی پهنه‌های یخ زاد و ولد، زندگی و شکار می‌کنند اما این پهنه‌های یخی سریع‌تر از آنچه پیش‌بینی می‌شود در حال ناپدید شدن هستند.

طبق اعلام این اتحادیه، پهنه‌های یخی در قطب شمال در فاصله سال‌های 1979 تا 2011 هر 10 سال به میزان 14 درصد ذوب شده‌اند. هرچه مدت زمان ناپدید شدن پهنه‌های یخی در ماه‌های تابستان طولانی‌تر شود احتمال آنکه خرس‌های قطبی زمان زیادی را بدون غذا بگذرانند افزایش می‌یابد. این وضعیت همچنین به گرسنگی میان این جانوران و بروز مشکلات در تولیدمثل آنها منجر می‌شود.

در گزارش اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت آمده است که تداوم ذوب شدن پهنه‌های یخی این احتمال را تشدید می‌کند که جمعیت جهانی خرس‌های قطبی طی 35 تا 40 سال آینده بیش از 30 درصد کاهش یابد.
منبع: ایسنا
 برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.