مدیر اجرایی کمپین تخصصی ضامن آهو گفت : وجود منطقه آهوان در محدوده جغرافیایی استان سمنان و زیستگاه آهو در دشت دامغان علت نام‌گذاری کمپین به این نام است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، جواد خدمتی از ایجاد این کمپین برای نخستین بار در استان سمنان با همکاری سازمان محیط‌زیست خبر داد و گفت: مرکز این کمپین در شهرستان دامغان خواهد بود.

وی اظهار داشت : کمپین تخصصی ضامن آهو به پیشنهاد شرکت دانش‌بنیان مدار آفرینان صنعت در استان سمنان با مرکزیت دامغان آغاز بکار کرد.

خدمتی افزود : این کمپین با همکاری جمعیت اتحاد سبز استان سمنان و اداره حفاظت محیط‌زیست در شهرستان دامغان به‌عنوان یکی از زیستگاه‌های مهم گونه در حال انقراض آهو فعالیت خود را شروع کرده و چشم‌انداز آن گسترش طرح در استان‌های مختلف کشور دیده‌شده است.

 مدیر اجرایی کمپین تخصصی ضامن آهو، بیان کرد :  افزایش تعداد آهو و کمک به حفظ تعداد موجود این‌گونه جانوری در کشور، رصد تعداد این چهارپا در زیستگاه‌های مربوطه، آموزش در خصوص حفاظت از گونه‌های جانوری به‌خصوص آهو و جلوگیری از شکار آن‌ها  از اهداف اصلی ایجاد این کمپین تخصصی است.

خدمتی اظهار داشت : در نظر است پس از پیشرفت کار کمپین تخصصی ضامن آهو و در صورت موافقت آستان قدس رضوی و با همکاری آن نهاد در خصوص بزرگداشت مقام محیط‌بان در سال آینده و در سالروز میلاد ضامن آهو علی بن موسی‌الرضا(ع) جشن میلاد و کمپین ضامن آهو برگزار شود. 


انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.