سومين كنگره آيت الله العظمي خوي (ره)با پیام تصویری آیت الله العظمی سید محمد مهدی موسوی خلخالی آغاز بكار كرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازارومیه ؛ سومين كنگره آيت الله العظمي خوي (ره)با پیام تصویری آیت الله العظمی سید محمد مهدی موسوی خلخالی و با حضور شخصیت های حوزوی، اساتید حوزه و دانشگاه، طلاب و روحانیون و مسئولین استانی و محلی، در محل بقعه متبرکه شیخ نوایی شهرستان خوی آغاز بکار کرد.

آيت الله سيدمحمدمهدي خلخالي در پيامي صوتي آغاز بكار اين كنگره گفت:درراه تحصيل و همه امور زندگي بايد با خدابود و همواره ياد خداوند را در دلمان سرلوحه قرار بدهيم.

وي افزود: آيت الله خويي به عنوان استاد بنده كه 15سال از عمر خويش را در محضر ايشان در نجف اشرف شاگردي كرده ام، همواره با نام و يادخداوند در تدريس و زندگي شريفشان در نظرداشتند.

اين مرجع تقليد شيعه ادامه دادند: ايت الله العظمي خويي به عنوان فردي با زهد و تقوا همواره اهل تحصيل و مطالعه علم بودند ونيز در تنگ دستي ها همواره صبر و بردباري داشتند.

حجت الاسلام شکوری امام جمعه خوي درادامه به موضوع اين همايش اشاره كرد وگفت: موضوع همایش امسال بررسی سجایای اخلاقی و تربیتی حضرت آیت الله العظمی خویی می باشد که از سخنرانی اساتید متعدد حوزوی و دانشگاهی در این زمینه استفاده خواهد شد.

وي دراين همايش به ويژگي هاي برجسته اخلاقی حضرت آیت الله العظمی خویی اشاره كرد وافزود : ساده زیستی و دوری جستن از تجمل و رفاه در زندگی،گذشت و کرامت نفس در برخورد با مخالفان و حسودان،توجه و عنایت ویژه به نیازمندان جوامع اسلامی،تجلیل فوق العاده از اساتید و دانشمندان عصر،اهتمام جدی به تهجد و تزکیه نفس،تجلیل و قدرشناسی از پدر بزرگوار خویش،مقید بودن به زیارت قبور ائمه(ع)،تشویق و تجلیل از شاگردان خود،تجلیل و برخورد محبت آمیز با مراجع تقلید عصـر خـود و تحمل کردن تمـامی مصایب ،تهـدیـدات و تـوهیـن ها جهت حفظ و حراست از حوزه علمیه هزار ساله نـجف ازجمله ويژ گي هاي اخلاقي ايشان بود


انتهای پیام/گ.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.