مشهد؛

ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه

رئیس سازمان دارالقرآن کریم کشور گفت: باید فرهنگ انس با قرآن کریم در جامعه فرهنگ سازی شود و علاقه به انس با این کتاب آسمانی برای همه به وجود آید.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،مهدی قره شیخ لودر نشست خبری مرحله کشوری مسابقات قرآنی تسنیم و تلاوت افزود: شرکت کنندگان مسابقات قرآنی تلاوت و تسنیم باید بعد از آزمون حفظ به دو سوال مفهومی در زمینه همان آیاتی که تلاوت کردند پاسخ دهند که باعث می شود که قاریان با مفاهیم و معانی قرآن که آشنایی دارند در این زمینه هر چه بیشترآشنا ومانوس شوند .

وی با تاکید بر اینکه مسابقات قرآنی تلاوت به صورت تخصصی برگزار می شود تصریح کرد: درشهریور امسال با حضورچهارهزار شرکت کننده در مسابقات برگزار شد و 190 شرکت کننده در مرحله نهایی داشتیم که در هر رشته قرائت حفظ کل، حفظ نیم جزء یک نفر به مرحله نهایی راه یافتند.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم با بیان اینکه درمسابقات تلاوت در دو گروه بزرگسالان و گروه زیر16 سال شرکت می کنند، گفت: مسابقه قرآنی تلاوت که ویژه عموم مردم است و در گروه زیر 16 سال در رشته قرائت57 نفر، در حفظ کل قرآن50 نفر و در حفظ 15 جزء 53 نفر شرکت دارند که در مجموع 160نفر شرکت خواهند داشت.

قره شیخ لو ادامه داد: در بخش مسابقه قاریان بالای 16 سال که بصورت تخصصی برگزار می شود76 نفر و بردران زیر 16 سال 26 نفر وقسمت خواهران که در بخش بزرگسالان هست 63 شرکت دارند.

وی با اشاره به اینکه مسابقات تسنیم که ویژه کارکنان و خانواده های سازمان تبلیغات اسلامی است، گفت: در این مسابقه 54 برادر و 40 خواهر به مرحله کشوری راه یافته اند و فرق این مسابقه با مسابقه قرآنی تلاوت در این است که در مسابقه قرآنی تلاوت به طور کامل و تخصصی برگزار خواهد شدولی در در مسابقه قرآتی تسنیم بصورت عمومی تر برگزار می شود.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم با بیان به اینکه امسال 40 داور در 5 گروه داوری مسابقات را برعهده دارند، افزود: سعی کردیم هم از داوران جوان استفاده شود تا به تجربیات آنها افزوده شود و هم از داوران پیشکسوت بهره برده ایم تا سطح کیفی این مسابقات ارتقا داشته باشد و ازاستانهای تهران، خراسان، قزوین، قم، بوشهر در این مسابقات داوری خواهند کرد و تلاش کردیم تا از تمام ظرفیت های داوری کشور استفاده شود.

قره شیخ لو گفت: امسال تلاش شده تا به بخش مفاهیمیمسابقات قرآن بیشتر توجه شود و همچنین سوالات مفهومی از کتاب مفاتیح الحیاه از آیت الله جوادی آملی استفاده خواهد شد و همچنین مسابقه ترتیل خوانی نیز برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه 350 نفر شرکت کننده خواهیم داشت، ادامه داد: امیدواریم بتوانیم به توسعه قرآنی و یک رقابت سالم بین نیروهای قرآنی داشته باشیم.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم همچنین در این مراسم گفت:سرانه قرآنی در کشور ما پایین است و علارغم کارهای زیادی که انجام شده باید باز هم بیشتر تلاش شود تا کارهای جدی تری صورت گیرد و زیرساخت های لازم در زمینه فعالیت های قرآنی انجام شود.

وی با بیان اینکه در 17 استان کشور 17 هزار حافظ قرآنی داریم، گفت: همچنین 140 هزار قرآن بین جلسات قرآنی در نظر گرفته شده و برایشان ارسال شده است.

وی همچنین به انجمن خیرین قرآنی اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم تا پایان سال در همه استانها این انجمن راه اندازی شود و در این انجمن همه افراد می توانند با اهدا هزینه یک جلد کتاب اهدا کنند و اگر هر فرد یک جلد قرآن اهدا نماید 70 میلیون جلد قرآن چاپ خواهد شد و می توانیم به کشورهای دیگر نیز کمک کنیم.

انتهای پیام//گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.