با توجه به زمان محدود ارائه محتوا در فیلم‌های 100 ثانیه‌ای، این فیلم‌ها باید جرقه‌ها و ایده‌هایی در ذهن ایجاد كنند كه منجر به حركت ذهنی و تفكر عمیق شود.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ فرید فرخنده‌كیش مدیرعامل انجمن سینمای جوانان درباره فیلم‌های 100 ثانیه‌ای گفت: با توجه به زمان محدود ارائه محتوا در فیلم‌های 100 ثانیه ای، این فیلم ها باید جرقه ها و ایده‌هایی در ذهن ایجاد كنند كه منجر به حركت ذهنی و تفكر عمیق شود. با توجه به ظرف محدود ارائه، این نوع فیلم‌ها امكان گسترش یافتن ندارند اما این امكان را به وجود می‌آورند كه ایده و منظری را در ذهن بیننده روشن كنند.

مدیر انجمن سینمای جوانان ایران درخصوص قالب مناسب برای ارائه فیلم‌های 100 ثانیه‌ای گفت: دورترین قالب برای ارائه فیلم در قالب 100 ثانیه‌ای مستند و نزدیک‌ترین آن سینمای انیمیشن است. 

فرخنده‌كیش در پاسخ به این پرسش كه چگونه فیلم‌های 100 ثانیه‌ای می‌تواند با توجه به زمان كوتاه، روی مخاطب تأثیر بگذارد، گفت: این بستگی به تبحر فیلم‌ساز دارد كه به چه نحوی یک موضوع را در قالب فیلم 100 ثانیه‌ای مطرح می‌كند كه سال‌ها در ذهن مخاطب جای گیرد.

وی افزود: شاید یک فیلم 100 ثانیه‌ای بیش از یک مستند 40 دقیقه‌ای ارزشمند و تأثیرگذار و البته زمان‌بر باشد. باید بدانیم در یک ظرف كوچک چگونه می‌توانیم یک موضوع بزرگ را جای دهیم.

فرخنده‌كیش با اشاره به اینكه فیلم‌های 100 ثانیه‌ای بستری برای آزمون و خطا نیست، ادامه داد: ضمن اینكه باید بدانیم فیلم 100 ثانیه‌ای احتیاج به فیلم‌سازی با مهارت دارد اما نباید بستر تجربه كردن را در این نوع فیلم‌سازی نادیده گرفت. در فیلم 100 ثانیه‌ای فیلم‌ساز باید بتواند یک مظروف را داخل یک ظرف ویژه قرار دهد و این احتیاج به تجربه و مهارت دارد كه هر فردی نمی‌تواند طبعا یک فیلم‌ساز 100 ثانیه موفق باشد.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان گفت: در فیلم‌های 100 ثانیه‌ای هوش هنرمند را لمس می كنیم و به تجربه فشرده شده در قالب 100 ثانیه‌ای نزدیک می‌شویم. در این شكل از تولید درایت در انتخاب ایده بسیار مهم است؛ چون باید با فاصله زمانی كوتاه بیشترین تأثیر را در مخاطب ایجاد كرد.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.