اين افراد که اغلب از اهميت و حياتي بودن اين اطلاعات بي خبر بودند دست به افشاي محتواي آن زدند.

چه کسانی به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ؛  وقتی یک زوج با هم پیوند زناشویی می‌بندند، با وجود علایق و سلیقه‌های متفاوت، بر اساس هدفی مشترک که همانا رسیدن به آرامش در کنار یکدیگر است، هم پیمان می‌شوند. تفاوت در سلیقه‌ها، گاهی سبب بروز اختلافات جزئی در همسران جوان می‌شد و اگر این اختلافات به خوبی مدیریت نشود، پای افرادی غیر از زن و شوهر به زندگی مشترکشان باز می‌شود. حل نکردن مسائلی که سبب رنجش یکی از طرفین می‌شود، موجب تیره شدن روابط زن و شوهر در کانون خانواده می‌شود و بهتر است افراد در دوران عقد یا نامزدی خصوصیات رفتاری و عادات اخلاقی خود را با طرف مقابل در میان بگذارند و تفاوت‌های کم اهمیت را نادیده بگیرند.

** بهترین گزینه مراجعه به مشاور است

اینکه زن و مرد خصوصیات اخلاقی یکدیگر را بدانند و بر حفظ حریم ها پایبند باشند نقش مهمی در ثبات روابط آن‌ها دارد. بسیار دیده می‌شود که زوج‌های جوان به علت عدم آشنایی با ویژگی‌های طرف مقابلشان، بر سر مسائل مختلف، دچار عدم تفاهم می‌شوند و برای حل مشکل، موضوع را با شخص دیگری چون پدر، مادر یا دوستان در میان می‌گذارند.

 بهناز عطاری ، مشاور خانواده در این خصوص می‌گوید: همسران با بازگو کردن حرف‌های زندگی مشترک نزد خانواده‌هایشان، مشکلی جدید را بر مشکلات خود می‌افزایند چرا که اغلب اوقات حس عاطفی پدر و مادر نسبت به فرزندشان مانع از آن می‌شود  تا بتوانند کمک منصفانه‌ای جهت حل مشکل ارائه کنند.

جانبداری والدین از فرزند خود و تغییر نگاه آن‌ها به همسر فرزندشان از پیامد‌های بازگو کردن مشکلات و حرف‌های زوجین نزد خانواده‌هایشان است. منتقل کردن حرف‌های زندگی مشترک به بیرون از خانه و افراد دیگر، روابط آن‌ها را دچار تنش‌های روانی کرده و در بعضی موارد به طلاق می‌انجامد. استفاده از نظرات و مشاوره‌های شخص سوم تنها در صورتی کارساز است که آن شخص به صورت کاملا بی‌طرف و منصفانه صحبتهای هر دو نفر را بشنود و از در بی‌طرفی وارد شود. مورد پذیرش بودن شخص سوم ار جانب زن و شوهر نیز امری بسیار مهم است و در میان بهترین گزینه مراجعه به مشاوری متخصص است.

** حرف‌های همسرانه، اسراری محرمانه ‌اند

مراجعه به مشاور جهت دریافت و اجرای راهنمایی‌های لازم، برای حل اختلافات پیش آمده می‌تواند از حاد شدن سوء تفاهمات در روابط زناشویی جلوگیری کند. همچنین حرف‌هایی که میان زوجین رد و بدل می‌شود و اتفاقاتی که در قالب زندگی مشترک رخ می‌دهد، همچون اسرار محرمانه‌ای هستند که هر یک از همسران باید در حفظ و نگهداری این اسرار نهایت دقت را به خرج دهند. آن‌ها می‌بایست از منعکس کردن حرف‌ها و مشکلات خود به بیرون از خانه خودداری کنند.

مهسا 30 ساله در این رابطه می‌گوید: اوایل زندگی مشترکم بر سر یک موضوع با همسرم دچار اختلاف شدم. حس عاطفی که بین من و خانواده‌ام وجود دارد سبب شد مشکل را با مادرم در میان بگذارم. او نیز بنابرعاطفه مادری‌اش از برخورد همسرم دلخور شد و اعتراض خود را نسبت به این موضوع عنوان کرد. من و همسرم پس از مدت کوتاهی با هم آشتی کردیم، اما مادرم همچنان ناراحت است و برخورد مناسبی با همسرم ندارد. این تجربه سبب شد تا در صورت نیاز مشکلات خود را با یک مشاور مطرح کنم. بازگو کردن صحبت‌های زن و شوهر نزد دیگر افراد، نه تنها به اختلافات خود آن‌ها دامن می‌زند، بلکه روابط‌‌‌شان با خانواده‌ها و نزدیکانشان را نیز تحت تأثیر قر ار می‌دهد.

** رازداری زوجین ، استحکام خانواده

رازداری زوجین در زندگی مشترک نکته بسیار ظریف و قابل تأملی است که نقش بسیار مهمی در تقویت روابط آن‌ها ایفا می‌کند. وقتی یکی از طرفین با افشای حرف و گفته‌های دیگری، سبب دلخوری می‌شود، در واقع باور و اعتقاد همسر خود را سلب می‌کند. با از بین رفتن اعتقاد متقابل، حریم عاطفی و عقلانی همسران خود را سلب می‌کند. با از بین رفتن اعتقاد متقابل، حریم عاطفی و عقلانی همسران به تدریج شکسته خواهد شد و در نهایت منجر به طلاق می‌شود .حال با وجود چنین شرایطی بسیار پسندیده است که زن و شوهر جهت آرامش زندگی و حفظ حریم‌ها از بیان حرف‌های کم اهمیت بپرهیزند و در درک متقابل یکدیگر بکوشند. با انتقال حرف‌های داخل خانه به بیرون و دیگر اشخاص، مشکلات و سختی‌های زندگی را چند برابر نکنیم و مانع از وقوع هرگونه طلاق چه طلاق عاطفی و چه طلاق رسمی باشیم.


گزارش از فرزانه فراهانی



انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۶ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
خوب بود ..مرسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۲۳ آذر ۱۳۹۴
کسی نیست رسیدگی کنه؟؟
پس دستگاه قضائی چیکارمیکنه؟ پلیس فتا تشکرتشکر
روحانی متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۲۳ آذر ۱۳۹۴
روزگاری شده که همش بایدبریزی توی خودت
آخرین اخبار