رئیس خبرگزاری صداوسیما،باشگاه خبرنگاران جوان رابازوی خبررسان صداوسیما دانست و برتعامل بیشتر بااین نهاد در حوزه خبر تاکیدکرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس خبرگزاری صدا و سیما در اولین سفر استانی خود، دیروز در دیدار با کارکنان معاونت خبر صدا و سیما و جمعی از خبرنگاران باشگاه خبرنگاران جوان استان، باشگاه خبرنگاران جوان را بازوی خبرگزاری صداوسیما در تولید اخبار برشمرد و بر تعامل خبری با باشگاه تاکید کرد.

سیدمهرداد سیدمهدی با اشاره به تبدیل واحد مرکزی خبر به خبرگزاری با هدف اطلاع رسانی، گفت: مزیت صدا و سیما به سایر خبرگزاری ها دسترسی به تصاویر و زیرساختهای انتقال و ارسال آنهاست که باید از این مزیت در خبرگزاری به نحو احسن استفاده شود.

وی استفاده از تصویر در کنار خبر مکتوب و توجه به تصویر و عکس همزمان با خبر مکتوب را اولویت خبرگزاری صداو سیما دانست و افزود: خبرگزاری صداوسیما وارد فضای رقابتی با سایر خبرگزاری ها شده است به گونه ای که سرعت خبررسانی با تاکید بر اصل دقت و صحت خبر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رئیس خبرگزاری صداوسیما سرمایه گذاری در حوزه عکس را از نیازهای خبرگزاری برشمرد و از آمادگی برای جذب عکاس خبر داد.

سیدمهدی به اداره خبرنگاران آزاد خبرگزاری صداوسیما اشاره کرد و گفت: با شناسایی خبرنگاران در شهرستانها و بکارگیری آنها باید دایره خبرگیری در سراسر ایران گسترش یابد.

وی همچنین بر ضرورت تولید خبر اختصاصی در خبرگزاری صداوسیما تاکید کرد.

رئیس خبرگزاری صداوسیما با بیان اینکه یکی از اهداف تبدیل واحد مرکزی خبر به خبرگزاری ورود به دنیای مجازی است، گفت: اداره پایش فضای مجازی با هدف رصد شبکه های اجتماعی همسو و غیرهمسوی داخلی و خارجی تاسیس شده است و وظیفه تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی را بر عهده دارد.

سیدمهدی بر ارتباط با خبر مراکز استانها تاکید کرد و افزود: رصد اخباری که در فضای مجازی استانها در گردش است از وظایف دایره رصد بوده و ضروری است خبرنگاران، اداره پایش را نسبت به اخبار استانی آگاه سازند.

وی در این دیدار 4 ساعته توقع خبرگزاری صداوسیما از مرکز مشهد را بیش از سایر استانها دانست و از نزدیک در جریان مشکلات واحد خبر استان قرار گرفت.

رئیس خبرگزاری صداوسیما در انتها از واحد خبر صداوسیمای مرکز استان بازدید کرد.

      برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا  کلیک کنید. 

انتهای پیامس/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.