ریس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی گفت: طبق آخرین تحقیقات سازمان بهداشت جهانی معنویت به عنوان یکی از شاخصه‌های جامعه سالم در دنیا اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ حجت‌الاسلام امرالله سبحانی‌نیا در مراسم افتتاحیه هجدهمین دوره مسابقات قرآنی کارکنان زن سازمان زندان‌های کشور، افزود: تا یک دهه قبل سازمان بهداشت جهانی ویژگی‌های جامعه مطلوب را تغذیه سالم و داشتن آرامش روحی و روانی معرفی نمود، اما به تازگی اعلام کرد معنویت هم به عنوان یک عنصر بسیار مهم از ویژگی‌های جامعه سالم انسانی است.

حجت الاسلام سبحانی نیا، بابیان اینکه عبادت و معنویت به معنای دور شدن از دنیا نیست، تصریح کرد: هنر این است که انسان از نعمت‌های دنیوی لذت و بهره کافی ببرد و معنویت را نیز داشته باشد.

وی با طرح این سؤال که چه اقداماتی باید انجام دهیم تا از قرآن و نماز لذت ببریم، گفت: زمانی که قرآن و نماز می‌خوانیم یا کاری مثل رفتن به زیارت علی بن موسی الرضا(ع) انجام می‌دهیم باید آنقدر شوق داشته باشیم که راضی به خروج از آن مکان معنوی یا جدا شدن از آن عمل دینی نباشیم.

رییس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی خاطرنشان کرد: هر چه زندگی‌هایمان را از ناهنجاری‌ها و گناه دور نگه داریم، شیرینی انس با قرآن را بیشتر حس می‌کنیم بنابراین زمانی که گناه از قلب انسان خارج شود، خدای متعال ورود پیدا می‌کند.

وی با اشاره به حدیثی از امام هشتم(ع) که زندگی انسان‌ها را به چهار قسمت عبادت، کار، ارتباط با انسان‌های خوب و لذت‌بردن از نعمت‌های حلال تقسیم کردند و توجه به اصل چهارم که مهمتر از سه اصل دیگر برشمرد ه‌اند، افزود: شما قرآنیان که توفیق مانوس بودن با کتاب آسمانی الهی را به دست آورده‌اید، توجه داشته باشید که با دعا کردن برای دیگران روح معنویت را بر زندگی خود حاکم می‌کنید.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: سازمان ، شاخص ، جامعه ، سالم ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.