وزیر امور خارجه آلمان در شب وقوع حملات تروریستی پاریس، تصور کرد هواداران فوتبال مشغول اتش‌بازی هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ "فرانک والتر اشتاین‌مایر،" وزیر امور خارجه آلمان، هنگام وقوع حملات مرگبار پاریس برای تماشای فوتبال دوستانه آلمان و فرانسه در استادیوم " استد دو فرانس" حضور داشت. وی درباره لحظه شنیدن صدای انفجار اظهار داشت: صدای اولین انفجار را با صدای آتش‌بازی اشتباه گرفتم، اما خیلی زود متوجه شدیم که حمله‌ای تروریستی به وقوع پیوسته است.

اشتاین‌مایر در اولین یادآوری از حملات 13 نوامبر پاریس گفت: ما اصلا دودی ندیدیم و فکر کردیم صدایی که به گوشمان رسید، آتش‌بازی برخی از هواداران جنجالی است.

اشتاین‌مایر هنگام حملات مرگبار پاریس و وقوع دو انفجار که استادیوم "استاد دو فرانس" را لرزاند،  در کنار "فرانسوا اولاند،" رئیس‌جمهور فرانسه در استادیوم نشسته بود. بمبگذاری‌ها و حملات انتحاری پاریس در آن شب بیش از 130 کشته بر جای گذاشت.

اشتاین‌مایر گفت: زمانی که هنوز در استادیوم بودیم، خبر رسید که سه عامل انتحاری خودشان را در نزدیکی استادیوم منفجر کرده‌اند. آنها نمی‌دانستند که آیا در چنین شرایطی می‌توان تماشاگران را بی‌خبر نگاه داشت و آیا باید بازی را متوقف کرد یا خیر.

وی افزود: هر دو دقیقه یکبار خبرهای حملات می‌رسید. دو مرد اندکی صندلی‌های خود را برای گفت‌وگو ترک کردند؛ اما به اصرار مقام‌های امنیتی سر جایشان برگشتند تا از انتشار هرگونه استرس در فضای ورزشگاه جلوگیری شود. زمانی که متوجه وقوع حملات در پاریس شدیم، هیچ کس نمی‌دانست که آن شب چگونه به پایان می‌رسد. خیلی نگران بودم و فکر می‌کردم اگر ترس به جان حدود 80 هزار تماشاگر حاضر در استادیوم افتد، چه اتفاقی رخ خواهد داد.

اشتاین‌مایر در یادآوری آن شب می‌گوید: اولاند شوکه شد؛ اما در همان حال متمرکز و مصمم به نظر می‌رسید.

وقتی بحران آشکار شد، اولاند فورا استادیوم را ترک کرد؛ اما از تیم امنیتی او خواسته شد تا در استادیوم بماند و مانع از نگران شدن جمعیت و بدتر از آن، ترسیدن آنها شود. پس از نیمه اول، ما به صندلی‌های خود بازگشتیم و برای 45 دقیقه طوری رفتار کردیم که انگار خیلی مشتاق دیدن بازی هستیم. 

در همان زمانی که مقام‌ها در حال تماشای فوتبال بودند، مهاجمان دیگری به سالن کنسرت باتاکلان و نیز بارها و رستوران‌هایی در پاریس حمله کردند.

انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار