رییس پلیس فتا استان فارس از کشف پرونده برداشت غیرمجاز از حساب دختر دانشجو در شیراز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ سيدموسي حسینی گفت: شاکی این پرونده که دختر 18ساله است، با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا فارس مدعی شد مبلغ چهارمیلیون ريال به صورت غیرمجاز از حساب بانکی اش برداشت شده است و خواستار رسیدگی به پرونده خود شد.
وي ادامه داد : پس از تشکیل پرونده، ماموران پلیس فتا فارس اقدامات فنی خود را جهت شناسایی متهم یا متهمین آغاز كردند.

رئیس پلیس فتا استان فارس افزود: با انجام اقدامات فني ماموران موفق به شناسايي و دستگيري متهم شدند که متهم در بازجويي هاي به عمل آمده به جرم خود اقرار كرد.

سرهنگ حسيني اظهار كرد: متهم که دختر جوان 20ساله است ضمن ابراز ندامت از کرده خود،‌ در خصوص نحوه دسترسی به اطلاعات حساب بانکی شاکی گفت: روزی که شاکی برای پرداخت اینترنتی شهریه دانشگاه به کافی نت دانشگاه مراجعه کرده بود من نیز در آنجا در حال فعالیت اینترنتی بودم. 

وي بيان كرد: اين متهم مي گويد از آنجا كه شاکی عجله داشت و از ساعت کلاسی اش گذشته بود بنابراین مشخصات حساب بانکی اش را به مسوول کافی نت داد و از وی تقاضا کرد شهریه دانشگاهش را پرداخت کند و هنگام گفتن اطلاعات به مسوول کافی نت من نیز این اطلاعات را بر روی کاغذ یادداشت كردم و در ادامه به صورت اینترنتی از حساب وی برداشت كردم.

رییس پلیس فتا استان فارس در رابطه با نگهداری اطلاعات حساس مربوط به حساب های کاربری افراد هشدار داد و افزود: این اطلاعات به منزله خط مقدم حساب بانکی است که افراد باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشند.

سرهنگ حسيني از شهروندان درخواست كرد برای حساب های بانکی خود یک حساب پشتیبان ساخته و برای کارت اعتباری خود از رمزی استفاده کنند که به راحتی قابل حدس زدن نباشد، برای مثال از شماره شناسنامه یا تاریخ تولد یا اعداد ترتیبی پشت سر هم و... برای رمز کارت خود استفاده نکنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.