وزیر انرژی قطر گفت: کشور قطر در گاز طبیعی سرمایه گذاری کرده و موفقیت‌های آن به اثبات رسیده است.

محمدصالح بن‌صالح: سرمایه گذاری موفق قطر در گاز طبیعی

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "محمدصالح بن‌صالح" وزیر انرژی قطر در سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز با اشاره به اجلاس سران در دو دوره گذشته اظهار داشت: از بدو تاسیس اجلاس سران گاز که از دوحه در سال 2011 آغاز شد و در واقع آنچه بازارهای انرژی شاهد آن است تاکید می‌کند که اهدافی که به خاطر آن این مجمع تاسیس شد در سطح سران همچنان برپاست و به اهمیت آن افزوده می شود.

وی افزود: اجلاس اول مجمع در کشور قطر و در اجلاس دوم که در روسیه برگزار شد تاکید می کند که آنچه بازارهای گاز شاهد آن هست بهترین دلیل اهمیت در گفتگو کشورهای صادرکننده در سطوح بالا به منظور ایجاد سازوکار های هماهنگی و قابل اجرا است.

بن‌صالح در ادامه تصریح کرد: ما امیدواریم از گفتگوها برای گسترش روابط میان تولید کنندگان و مصرف‌کنندگان استفاده کنیم و با توجه به این اجلاس بر این موضوع تاکید می‌کنیم که آنچه در اجلاس اول در دوحه مطرح شد گاز در مقایسه با سایر سوخت‌های فسیلی به صرفه‌تر است و برای کاهش نوسانات آب و هوایی و اقلیمی گاز طبیعی به دلیل فراوانی آن بعنوان عنصر تامین کننده نیاز انسان برای توسعه پایدار است.

وی افزود: این سوخت در مرحله انتقالی بهتر برای جامعه خالی از اکسید کربن عمل می کند و برنامه های اجلاس اول و دوم در جهت افزایش هماهنگی میان تولید‌کنندگان و مصرف کنندگان بر اساس عدالت می تواند تاثیرات نوسانات قیمت گاز طبیعی را کاهش دهد.

وزیر انرژی قطر در مورد نقش قطر در صنعت گاز اظهار داشت: کشور قطر در گاز طبیعی سرمایه گذاری کرده و موفقیت‌های آن به اثبات رسیده تا در جهت استفاده بهینه از پروژه‌ها تا بتوان شرکایی را پیدا کرد تا ارسال گاز را به همراه شرکای دیگر تسهیل کنیم.

بن‌صالح گفت: آنچه امروز شاهد آن هستیم، چالشی آشکار در مورد مقرون به صرفه بودن پروژه های گازی در کشورها است و ادامه این کاهش موجب ادامه سرمایه گذاری‌ها در صنعت نفت و گاز شده است و در آینده می تواند باعث عدم توانمندی‌ تولید‌کنندگان برای اجابت تقاضای جهانی می شود.

وی افزود: با توجه به نوسانات اقتصادی دنیا در سال 2008 پیوستگی قیمت نفت و گاز بسیار پایین‌تر آمده، وقتی قیمت نفت افزایش پیدا کرد قیمت گاز منعکس کننده قیمت واقعی آن نبود و کشور قطر تاکید می کند بر توانمندی خود نسبت به توسعه سرمایه‌گذاری برای آینده و این گاز سوخت بهتری در جهت کاهش آلودگی محیط زیستی است.

وزیر انرژی قطر ادامه داد: سرمایه‌گذاری در صنعت گاز موجب کنار رفتن نفت در رقابت با این انرژی می‌شود و بر اهمیت دادن سهمی عاقلانه در دادن بخشی مهم جهت جلوگیری از تخریب محیط زیست خواهد شد و جهان طی روزهای آینده شاهد اجلاس در مورد تغییرات اقلیمی در فرانسه می باشد. لذا کشور قطر از همه اعضا دعوت می کند تا هماهنگی در قبال مسائلی که در این اجلاس مطرح می شود ، بوجود آید.

بن‌صالح در پایان گفت: ما اطمینان داریم اجلاس سران صادر کننده گاز موجب هماهنگی مطلوب برای مقابله با چالش های گاز طبیعی و ایجاد روابط در گسترش به وسیله گفتگو در سطح سران خواهد شد.

شایان ذکر است؛ سومین اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز بعدازظهر امروز در تهران آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید
برچسب ها: نشست ، اجلاس ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار