خست‌وزیر الجزایر گفت‌: امروز با توجه به پیشرفته شدن تکنولوژی‌ها لازم است کشورهای مصرف‌کننده انرژی به سمت تنوع و پیشرفت حرکت کرده و از صنایع غیرفسیلی استفاده کنند.

نخست‌وزیر الجزایر: زمان استفاده از سوخت‌های فسیلی به سر آمده استبه گزارش خبرنگار دولتگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالمالک سلال که به منظور حضور در سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکنندگان گاز روز گذشته به تهران سفر کرده است، عصر امروز (دوشنبه) در این اجلاس به سخنرانی پرداخت.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 گفت:‌ الجزایر نسبت به توافق‌های اخیر که رشد و توسعه برای حکومت و ملت ایران را به دنبال داشته است اظهار خرسندی کرده و همچنین از همکاری‌های ایران با جامعه جهانی استقبال می‌کند.

نخست وزیر الجزایر همکاری بین کشورهای صادرکننده گاز را بسیار مهم خواند و گفت: باید مشورت‌ها و همکاری‌ها بین کشورهای صادرکننده گاز صورت بگیرد تا همه این کشورها به رشد و توسعه دست یابند.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: در حال حاضر بازار نفت تحولات شگرفی داشته و باید در این زمینه موازنه‌ای بین عرضه و تقاضا صورت بگیرد و نباید تولید بیش از حد باشد تا تقاضا کاهش یابد.

سلال با توصیه به فعالان بازار نفت افزود: حتما باید فعالان این عرصه با یکدیگر توافق داشته و به تحقیق بپردازند تا توسعه کشورهای تولید کننده نفت تحقق یابد و عملا قیمت مناسبی در بازار ارائه شود. ما نیز باید بازار نفت را کنترل کنیم و از مسائلی که باعث بی ثباتی در بازار می‌شود جلوگیری کنیم.

نخست وزیر الجزایر همچنین با تاکید بر اینکه باید وضعیت بازار نفت و گاز به نفع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان باشد گفت: بی‌شک دنیای امروز شاهد تحولات و نابسامانی‌هایی است که قطعا بر روی مسائل صنایع گاز اثر خواهد گذاشت. بر همین اساس درخواست گاز طبیعی در برخی از کشورها کاهش یافته و برخی کشورهای دیگر به مصرف زغال سنگ روی آوردند که از نظر من این عملکرد شتاب‌زده است.

وی ادامه داد: باید کشورها در مصرف انرژی به تنوع و پیشرفت دست یابند و از صنایع غیرفسیلی استفاده کنند. همچنین آن‌ها باید خطرات و مشکلات استفاده از گاز را درک کنند. در همین راستا ما باید مکانیزم مدرنی در استفاده از انرژی داشته باشیم.
ش
سلال گفت: مجمع صادرکنندگان گاز باید در جهت استفاده بهینه از تجربیات و دانش کشورهای عضو بهره ببرند و کشورهای عضو با بستن قراردادهای درازمدت در جهت درآمد زایی اقدام کنند تا بتوانیم برای مصرف کنندگان در اروپا و آسیا نیز گاز مصرفی را تامین کنیم. همچنین لازم است خطرات استفاده از محصولاتی مانند گاز بین تولید کنندگان و مصرف کنندگان تقسیم شود و باید چارچوبی حفظ منافع خود تلاش کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: الجزایر ، اجلاس ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار