نمایش «شهر بی‌گدا» با محوریت داستان زندگی «رجب‌گدا» روی صحنه می‌رود.

نرگس اصغری کارگردان نمایش «شهر بی‌گدا» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نمایش خود گفت: داستان روایت زندگی «رجب‌گدا» است که از دوره نوجوانی شاگرد آهنگری بوده و روزی کوزه اوستایش از دستانش می‌افتد و می‌شکند و اتفاقاتی می‌افتد که او را «رجب‌گدا» خطاب می‌کنند؛ اما در انتها داستان دستخوش تغییراتی می‌‌‌شود.

وی در رابطه با فعالیت خود در حیطه کودک و نوجوان بیان کرد: سال‌‌هاست که چه در زمینه نویسندگی، چه کارگردانی و چه بازیگری فعالیت می‌کنم. از طرفی احساس می‌کنم که سهل‌انگاری در تئاتر کودک دیده می‌‌شود.

اصغری با بیان اینکه در آثارم مفهوم‌سازی برایم ارجحیت دارد، اظهار داشت: ما باید سطح بالای آگاهی کودک و نوجوانان امروزی را در نظر بگیریم و مفهوم‌سازی برایمان ارجحیت داشته باشد که متأسفانه امروز جزو اولویت‌ها نیست و همه به خنده و شادی مخاطبان توجه می‌کنند؛ اما در آثار نمایشی من این موضوع لحاظ و رعایت می‌شود.

وی در راستای شیوه اجرایی نمایش عنوان کرد: در واقع فاصله‌گذاری و بازی در بازی، شیوه اجرایی این نمایش است که ما یک شخصیت ثابت در دوره سنی «رجب‌گدا» را داریم و مابقی نقش‌هایمان عوض می‌شود که کار راحتی هم به حساب نمی‌آید.

گفتنی است؛ نمایش «شهر بی‌گدا» به کارگردانی نرگس اصغری تا اواخر آذرماه در تالار هنر ساعت 17:30 روی صحنه می‌رود.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.