معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: طی 4 سال گذشته 680 مورد وقف در استان کرمان محقق شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ حجت الاسلام سید رضا فاطمی با اشاره به روند احیاء موقوفات در استان کرمان افزود: طی سالهای 90 تا 94 در مجموع 680 موقوفه توسط خیران در استان کرمان ثبت شده است.

وی عمده وقف های صورت گرفته را بیشتر انتفاعی شامل: ساخت مسجد و حسینیه در مناطق روستایی استان معرفی کرد که واقفان به آن اهتمام ویژه ای داشته اند.

حجت الاسلام فاطمی با اشاره به اینکه سهم موقوفات قرآنی نسبت به کل موقوفات ثبت شده 18 مورد است، خاطرنشان کرد: متاسفانه با توجه به تبلیغات گسترده به ماهیت نوین وقف ،هنوز به شکل سنتی به آن توجه می شود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با بیان اینکه در استان کرمان با کمبود موقوفات قرآنی روبرو هستیم، تصریح کرد: عمده برنامه های فرهنگی اوقاف در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه صورت می گیرد که نیاز است خیران در جهت تکمیل این امر مهم مشارکت کنند.

حجت الاسلام فاطمی یادآور شد: عمده محورهای وقف های قرآنی بر اساس دو اولویت ترویح و نشر فرهنگ قرآن کریم و کاربردی کردن فعالیت ها و انتقال مفاهیم موضوعی می باشد.

وی افزود: بیشتر موقوفات ثبت شده قرآنی، طی دو سال گذشته شامل: وقف ملک و یا واحد مسکونی برای تدریس و آموزش ثبت شده است که در برخی از این اماکن محافل انس با قرآن کریم طبق نیات واقف در حال برگزاری است.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: ثبت ، وقف ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.