ایدنی با تاکید بر صرفه جویی۴۰ درصدی زمان و مسافت و ۳۰ درصدی هزینه حمل و نقل در بندر شهید رجایی افزود: خالی بودن ۲۰ میلیون تن ظرفیت بندر در کریدور شمال - جنوب فرصتی است تا کالای کشورهای آسیای میانه به جنوب شرق آسیا و از این مناطق به اروپای شرقی و قفقاز جابجا شود.
وی گفت: گوگرد، پنبه، گنداله آهن ، کانتینر، نفت کوره، مس، آهن آلات، روغن خوراکی، ریل، گندم و خودرو کالاهای حمل شده از طریق خط ریلی از بندر شهید رجائی است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان الزامی شدن احداث ریل در محوطه شرکت های بندری را از عوامل توسعه حمل و نقل ترکیبی در بندر شهید رجائی دانست.
ایدنی افزود: بندر شهید رجایی با دارا بودن ۵۳ کیلومتر شبکه ریلی، پارسال حمل بیش از ۶۴ درصد از کالاهای بنادر کشور را از طریق خط ریلی را به خود اختصاص دهد.
پارسال سهم حمل و نقل ریلی در بندر شهید رجایی ۱۰ درصد بود.
انتهای پیام/ف