وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: 250 مرکز برای درمان و پیشگَیری از معلومیت‌ها و بیماری‌های ژنتیکی در کشور راه اندازی شد.

 به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران، در رابطه با طرح‌های پیشگیری از معلولیت اظهار کرد: ما هفت برنامه را در سازمان بهزیستی برنامه ریزی کردیم که غربالگری بینایی سنجی، غربالگری شنوایی سنجی، بیماری‌های ژنتیکی، کم توانی‌های ذهنی اختلالات آلزایمر در سالمندان و تشدید و تعمیق اوتیسم در کشور را شامل می‌شود.

وی در ادامه افزود: در رابطه با غربالگری بینایی سنجی ما 90 درصد پوشش در کشور داشتیم و برای شنوایی سنجی 65 درصد نوزادان را پوشش داده‌ایم.

ربیعی در خصوص بیماران اوتیسم گفت: در رابطه با تشدید و تعمیق اوتیسم ما برنامه‌هایی را در 10 استان انجام داده‌ایم و درصدد گسترش این برنامه‌ها در استان‌های دیگر هستیم.

وی در  رابطه با هزینه‌ی نگهداری معلولان در خانه بیان کرد: ما معلولان را در خانه‌ها و کنار خانواده‌ها نگه خواهیم داشت و بسته‌های حمایتی و هزینه‌های درمانی این افراد را تقبل خواهیم کرد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در خصوص معلولان سانحه‌ی سوختگی شین آباد تصریح کرد: ما برای معلولان شین آباد به نسبت میزان معلولیت مبالغ 15،25،45، میلیون تومان را اختصاص داده و بیمه‌ی بازنشستگی و حقوق بازنشستگی برایشان در نظر گرفته‌ایم.

* باز گرداندن معلولین به بطن جامعه، آرزوی بهزیستی و وزارت کار

علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در همایش مراقبت در منزل در مسیر توان بخشی مبتنی بر جامعه اظهار کرد: ما باید برای معلولین فرصت برابر فراهم کرد و آن‌ها را به بطن جامعه بازگردانیم و این امر با توان بخشی در کانون خانواده، زیر نظر سازمان بهزیستی و ارگان‌های مردم نهاد میسر خواهد بود.

وی در ادامه افزود: ما در جامعه‌ی صنعتی شاهد صنایعی هستیم که معلولیت خاموش و ناتوانی در دراز مدت به وجود می‌آورند.

ربیعی گفت: سازمان بهزیستی باید به مرحله‌ی پیش از معلولیت باز گردد و با مشاور و آزمایش‌های قبل از ازدواج از به وجود آمدن معلولیت جلوگیری کند.

وی در خصوص اهداف وزارت کار و سازمان بهزیستی بیان کرد: اساسی‌ترین رویکرد وزارت کار و بهزیستی پس از پیشگیری و زندگی راحت برای معلولان بازگردانی و ورود این افراد به بطن جامعه و ایجاد فرصت برابر برای فعالیت و کار در جامعه است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: برای تحقیق استراتژی پیشگیری باید جامعه به استفاده از گروه‌های داوطلب باز گردد و ما باید لذت کمک به دیگران را به نسل جدید انتقال دهیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۰۳ آذر ۱۳۹۴
معلولیت و سندروم های ژنتیکی و اسکیزوفرمی
آخرین اخبار